Nowa opona letnia Michelin Latitude Tour HP przeznaczona jest do samochodów 4×4 typu SUV, poruszających się głównie po szosach.
Nowa opona Michelin Latitude Tour HP jest następcą Michelin 4×4 Synchrone oraz Michelin Energy MXV4+. Stanowi ona odpowiedź na ciągle rosnące wymogi stawiane ogumieniu przez samych użytkowników. Według nich najistotniejszą cechą w oponach do samochodów z tego segmentu jest komfort (64% badanych) oraz przebieg (45% badanych.
Dzięki nowym rozwiązaniom udało się zredukować o 5% hałas i wibracje powstające podczas jazdy oraz uzyskać większy przebieg aż o 20%. Jednocześnie podniesiono poziom bezpieczeństwa poprzez zwiększenie przyczepności opony na mokrej nawierzchni.
Trwałość
Michelin wdrożyła w oponie Michelin Latitude Tour HP technologię „Terrain-proof”. Rozwiązanie to polega na zastosowaniu specjalnej mieszanki gumowej bieżnika wywodzącej się z wieloletnich doświadczeń Michelin w technologiach stosowanych w oponach przemysłowych. Uzyskana w ten sposób odporność na ścieralność i uszkodzenia mechaniczne gumy bieżnika umożliwia użytkownikowi eskapady poza asfaltową drogę bez obaw o zniszczenie ogumienia.
Duża żywotność Michelin Latitude Tour HP oznacza, że opona ta ma dłuższy okres użytkowania aż o jeden sezon, co daje oczywiste korzyści finansowe użytkownikom. Ponadto jest to istotne dla ochrony środowiska naturalnego z powodu mniejszej liczby zużytego ogumienia przeznaczonego do utylizacji.
Lamele trójwymiarowe
W konstrukcji bieżnika nowej opony letniej Michelin Latitude Tour HP zastosowano rozwiązanie budowy lamel w technologii „StabiliGrip”. Na technologię tą składają się trójwymiarowe lamele BDS (Bi-Directional Sipe) oraz system VG – (Variable Geometry).
Dzięki lamelom BDS, elementy klocka bieżnika zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Dzięki temu letnia opona Michelin Latitude Tour HP uzyskuje lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych, występujących w przypadku szybkiej jazdy w zakrętach, ruszaniu oraz w czasie silnego hamowania, gdy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony. Poza lepszą przyczepnością sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększa skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego takich jak ABS czy ASR.
System VG gwarantuje natomiast to, że lamele mają sztywną podstawę, co zapewnia oponie większą stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach.
W bieżniku opony Michelin Latitude Tour HP zmaksymalizowano liczbę lameli i krawędzi pracujących w kontakcie z nawierzchnią. Uzyskany w ten sposób „efekt pazura” poprawia przyczepność opony na mokrych, śliskich nawierzchniach.
Właściwości
Nowa opona letnia Michelin Latitude Tour HP ma bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni. Te cechy zostały uzyskane poprzez połączenie elastycznych właściwości konstrukcji ze sztywną rzeźbą bieżnika. Takie rozwiązanie nazywane „elastyczną sztywnością” pozwala na optymalną i jednolitą pracę we wszystkich punktach kontaktu opony z nawierzchnią. Ma to duże znaczenie dla poprawy przyczepności i skuteczności przenoszenia napędu.
Komentarze