GRIPS, zintegrowany system zarządzania klasy ERP, ma zapewnić działającej pod egidą Goodyeara sieci Premio ciągłą, szybką dostawę podzespołów i części oraz sprawną obsługę zamówień. Już wkrótce do systemu GRIPS będą podłączone wszystkie punkty serwisowe Premio w Polsce.
GRIPS (Goodyear Retail Integrated Point of Sale System) stworzony jest w oparciu o architekturę Navision Microsoftu i współpracuje z używanym w koncernie Goodyear systemem SAP.
GRIPS to więcej niż tylko system wspomagający sprzedaż. Jest kompleksowym narzędziem biznesowym integrującym handel, zamówienia i dostawy, gospodarkę magazynową oraz przepływy finansowe.
System Microsoft Navision, na którym oparty jest GRIPS pozwala kontrolować łańcuch dostaw. Z poziomu tej samej aplikacji można nie tylko zamawiać potrzebne części czy towary, ale też sprawdzać stany magazynowe czy nawet plan dostaw towarów z fabryk. GRIPS pozwala też planować sprzedaż i zmieniać jej organizację w zależności od potrzeb rynku (geograficznych, ekonomicznych, czy np. atmosferycznych). Pozwala również zarządzać zapasami magazynowymi, na bieżąco kontrolując zaopatrzenie każdego z punktów tak, by stale utrzymywać wymagany poziom zaopatrzenia w „gorące” produkty. Co więcej – system może automatycznie modyfikować wymagany stan magazynu w zależności np. od pory roku, co ma duże znaczenie przy sprzedaży opon.
GRIPS z powodzeniem może też pełnić funkcję programu finansowo-księgowego. Odnotowywana jest w nim każda zmiana – od zamówienia i dostawy, po sprzedaż towaru czy montaż części. Pozwala on zatem w równie wygodny sposób śledzić koszty zarówno pojedynczego punktu, jak i całej sieci.
GRIPS generuje automatyczne powiadomienia – zarówno do pracowników, jak i dostawców, czy partnerów handlowych. Dla przykładu – gdy dany punkt zamówi towar, a zamówienie nie zostanie potwierdzone w określonym z góry terminie, system sam wysyła wiadomość zarówno do zamawiającego, jak i do dostawcy. Co więcej, obsługa systemu nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a tylko opanowania kilku prostych czynności.
Jedną z wielkich zalet GRIPS jest fakt, że można go bez kłopotów adaptować do polskich wymogów finansowych i fiskalnych, a w przyszłości modyfikować w razie zmian takich jak np. wprowadzenie Euro. Kolejnym czynnikiem, który zadecydował o wdrożeniu systemu GRIPS w Polsce była pełna skalowalność. Oznacza to, że liczba punktów Premio połączonych w systemie może rosnąć wraz z rozwojem sieci bez utraty funkcjonalności. Nie będzie też potrzeby rozbudowy czy wymiany sprzętu lub infrastruktury w miejscu, gdzie system już działa.
Słowem: GRIPS może być wdrożony w każdym punkcie Premio w całej Polsce.
System został z powodzeniem wprowadzony przez Goodyeara m.in. w Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a także Turcji. Teraz zaś jest wdrażany w sieci serwisów Premio w Polsce. Na początek w punktach w Sierpcu i Radomiu. Proces wprowadzania systemu we wszystkich punktach serwisowych Premio w Polsce zaplanowano na trzy lata. Równolegle z instalacja systemu w kolejnych punktach serwisowych w naszym kraju prowadzone są szkolenia pracowników, którzy mają korzystać z GRIPS.
W Polsce pierwszy punkt Premio uruchomiony został jesienią ubiegłego roku.
Komentarze