Blisko 60% kierowców w Polsce jedzie do warsztatu samochodowego dopiero, kiedy musi dokonać naprawy samochodu. Kierowcy nie zdają sobie sprawy, że stan techniczny samochodu ma istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy, w związku z czym lekceważą i opóźniają przeglądy samochodów.
Dlatego też, najbardziej renomowani producenci części zamiennych, takich marek jak Bosch, Centra, Delphi, Exide, Febi, Federal Mogul, Hella, Jurid, Lotos Oil, Mann-Filter, Monroe, SKF, TRW, Walker, Valeo, dbając o bezpieczeństwo kierowców postanowili wspomóc warsztaty i sklepy w ich pracy, poprzez kampanię o charakterze edukacyjnym – Akademię Bezpiecznego Samochodu.
Kampania ruszyła w czerwcu 2006 pod hasłem – „nie daj się wyłączyć z ruchu z powodu niesprawnych części”. Kampania ma przyczynić się do wzrostu świadomości społecznej w zakresie zagrożeń bezpieczeństwa w ruchu drogowym, spowodowanych zużytymi lub wadliwymi częściami eksploatacyjnymi i skłonić kierowców do robienia częstszych przeglądów samochodów.
]1L[
Realizacji tych celów ma służyć zarówno strona internetowa www.abs.org.pl , jak i kampanie reklamowe i PR oraz działania zmierzające do zmian w trybie szkolenia i egzaminowania kierowców.
]2P[
Kampanię poprzedziła niecodzienna konferencja prasowa połączona z talk show, prowadzonym przez redaktora TVN Turbo – Adama Kornackiego, w którym na temat bezpieczeństwa drogowego w kontekście eksploatacji samochodów dyskutowali: Alfred Franke ze Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych, Bogumił Papierniok ze Stowarzyszenia Niezależnych Warsztatów Samochodowych, Andrzej Wojciechowski z Instytutu Transportu Samochodowego, Jerzy Pomianowski z Fundacji Zapobiegania Wypadkom Drogowym, Kazimierz Zbylut z Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, Wojciech Morawski z Polskiego Związku Motorowego oraz Marcin Szyndler z Komendy Głównej Policji.
]3L[
Podczas konferencji odbyła się Manifestacja Zbuntowanych Części Samochodowych a goście mieli okazję obejrzeć „Gabinet strachu” – niezwykłą ekspozycję części samochodowych, których stopień wyeksploatowania świadczy o absolutnym braku wyobraźni kierowców.
]4P[
Kampanii patronują Instytut Transportu Samochodowego oraz Fundacja Zapobiegania Wypadkom Drogowym.
Producenci, którzy chcieliby przyłączyć się do akcji wspierania warsztatów i sklepów, proszeni są o kontakt z SDCM:
Tel.: (0-22) 489 72 20
e-mail: alfred@sdcm.pl
Komentarze