Współczesne obowiązujące normy ochrony środowiska nakładają na konstruktorów i producentów pojazdów samochodowych wiele ograniczeń dotyczących emisji spalin. Nowoczesne systemy wtryskowe oprócz minimalizowania zużycia paliwa, optymalizacji pracy silnika, obejmują swym działaniem także redukcje emitowanych spalin. Szeroko stosowanym rozwiązaniem w zakresie zmniejszania ilości szkodliwych substancji w spalinach jest użycie trójdrożnego katalizatora, którego prawidłowe działanie powiązane jest nierozerwalnie z ciągłą regulacją i pomiarami współczynnika lambda. Czujnikiem, który dokonuje tych pomiarów jest umieszczona w kolektorze wydechowym Sonda Lambda. Firma Bosch jako pierwsza w 1976r. wprowadziła do seryjnej produkcji sondy lambda, do tej pory wyprodukowano ich ponad 360 milionów.
Regularna kontrola i wymiana sondy powoduje redukcje zużycia paliwa nawet do 15%, zapewnia spokojną i równą pracę silnika w porównaniu do częściowo zużytej sondy, dzięki czemu jazda staje się przyjemniejsza a nasz samochód jest bardziej dynamiczny. Dlatego każdy kierowca powinien zwracać większą uwagę na ten istotny element układu wtryskowego podczas zlecania przeglądu pojazdu.
]1L[
Aby wyjść naprzeciw wymaganiom rynku, firma Bosch opatentowała tzw. Uniwersalną Sondę Lambda, która w 2003r. otrzymała Grand Prix podczas targów Equip Auto w Paryżu i Automechanika 2004 w Frankfurcie, w kategorii innowacji. Dzięki takim rozwiązaniom wystarczy tylko 7 typów sond, aby zapewnić 70% pokrycia rynku, co jest istotne dla sklepów i warsztatów ze względu na mniejsze koszty.
Uniwersalna sonda podłączana jest do instalacji auta poprzez oryginalną wtyczkę zużytej, wymienianej sondy. Montaż Uniwersalnej Sondy Lambda odbywa się poprzez zastosowanie dodatkowej opatentowanej złączki, która jest absolutnie wodoodporna, wytrzymała na wysokie temperatury i obciążenia wibracyjne, całkowicie spełnia wymagania producentów samochodów i daje 100% pewność prawidłowego i trwałego podłączenia. W przeciwieństwie do innych oferowanych rozwiązań na rynku, montaż jej nie wymaga dodatkowych specjalistycznych narzędzi, a czas wymiany jest zbliżony do sondy standardowej, a w razie pomyłki przy montażu wtyczkę można z łatwością zdemontować i złączyć ponownie bez obniżenia jakości połączenia.
Komentarze