W tegorocznej edycji Valeo Innovation Challenge wzięły udział aż 1344 studenckie zespoły z 765 wyższych uczelni z 65 krajów świata. Obok „innowacji technicznych” jury nagrodziło także najlepszy pomysł z dziedziny „nowych zastosowań pojazdów”.
Z uwagi na bardzo dużą liczbę zgłoszeń konieczne było poszerzenie pola rywalizacji. Międzynarodowe jury składające się zarówno z ekspertów Valeo, jak i uznanych autorytetów z zakresu inżynierii, pod przewodnictwem Jacques Aschenbroich, CEO i Prezesa Zarządu Valeo w kategorii Innowacji Technicznych przyznało dwie równoległe pierwsze nagrody: każda o wartości 100 tys. euro., które przypadły zespołom z Turcji i Francji:
- Zespół „Clear and Clever” z Uniwersytetu Marmara w Turcji został nagrodzony za projekt, w którym zastosowano stosunkowo proste i tanie elementy do budowy kamery wysokiej rozdzielczości pracującej w podczerwieni, co może być znaczącym ułatwieniem w wielkoskalowym wdrażaniu pojazdów autonomicznych.
- Zespół „The DOWS” z paryskiej Mines otrzymał nagrodę za rozwiązanie służące do wykrywania motocyklistów i rowerzystów na drodze. Jury doceniło tutaj umiejętne wykorzystanie istniejących technologii do stworzenia nowego sposobu na poprawę bezpieczeństwa na drogach.
- Zespół „Mahuaz” z amerykańskiego Northwestern University przewidział, że kierowca pojazdu autonomicznego, który utknie w korku może się nudzić. Rozwiązanie? Przekształcenie kabiny w… siłownię. Jury wysoko oceniło twórcze wykorzystanie technologii i rozwiązań, które już dziś obecne są w samochodach.
- Zespół „Globalist” z Uniwersytetu Tokijskiego w Japonii zintegrował baterie pojazdu elektrycznego z szerszym „ekosystemem” urządzeń zasilanych elektrycznie.
- Zespół „Renovate” z Uniwersytetu Stambulskiego w Turcji opracował system rezerwacji przejazdów w celu redukcji natężenia ruchu w mieście.
Komentarze