Moto Remo, autoryzowany dystrybutor produktów Garrett Performance, prezentuje nowość dla segmentu motosportu Honeywell Garrett: Turbosprężarki GTX Gen II z odwrotnym kierunkiem rotacji. Są one dostępne w czterech rozmiarach: GTX3071R, GTX3076R, GTX3576R i GTX3582R.
Pierwsza prezentacja nowych turbosprężarek miała miejsce na targach SEMA SHOW 2016 w Las Vegas, na której zaprezentowano turbosprężarki GTX Gen II jako produkt dedykowany przede wszystkim do silników doładowanych systemem twin turbo oraz silników widlastych w układzie V.
Koło kompresji obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara a flansza doprowadzająca powietrze do silnika znajduje się z lewej strony w związku z czym turbosprężarki GTX Gen II nie możemy stosować wymiennie z standardowymi turbosprężarkami oraz turbosprężarki GTX pierwszej generacji.
W produktach GTX Gen II koło kompresji zostało zaprojektowane przy wykorzystaniu komputerowej symulacji przepływu powietrza. Koło kompresji turbosprężarki GTX drugiej generacji umożliwiają przepływ większych ilości powietrza co finalnie przekłada się na zwiększenie osiąganej mocy w pojeździe.
Nowa obudowa kompresora wyposażona jest w port do montażu czujnika prędkości obrotowej turbosprężarki (nr referencyjny 781328-5002S), który jest sprzedawany jako osobna część. Taki zestaw ułatwi tunerom dokładniejsze poznanie warunków pracy turbosprężarki co umożliwi bardziej precyzyjne strojenie aut ze wspomnianym systemem turbodoładowania.
Turbosprężarki z odwrotnym kierunkiem rotacji posiadają specjalistycznie zaprojektowane obudowy turbiny rozpoczynające się od rozmiarów A/R 0.61, 0.83 oraz 1.01. Należy pamiętać że żeliwne korpusy nowej generacji nie są kompatybilne z turbosprężarkami o standardowej rotacji.
Nowe turbosprężarki Garrett GTX Gen II Reverse Rotation już wkrótce będą dostępne w firmie Moto Remo oraz sieci Inter Cars.
Komentarze