Firma TRW rozszerzyła swój asortyment o dwuczęściowe tarcze hamulcowe (Semi Compound Discs).
Nawet jeżeli kierowca skupia się dzisiaj raczej na napędach hybrydowych, reflektorach LED lub cyfrowych deskach rozdzielczych, to tak naprawdę inne, pozornie nieskomplikowane elementy decydują o bezpieczeństwie pasażerów w sytuacjach zagrożenia. Do tych części zalicza się między innymi tarcza hamulcowa.
Wymagania wobec tarczy hamulcowej ciągle wzrastają. Wynika to z tego, że pojazdy mają są coraz szybsze i mają silniki o coraz większej mocy, poza tym w ostatnich dziesięcioleciach stały się cięższe ze względu na rosnącą liczbę dodatkowych systemów odpowiadających za bezpieczeństwo i komfort – układ hamulcowy musi sprostać coraz trudniejszym warunkom. W związku z tym wielokrotnie większa jest też energia hamowania, nad którą trzeba zapanować. W konsekwencji przegrzewania się tarcz hamulcowych może dojść zarówno do spadku siły hamowania, jak również do kompletnej awarii układu hamulcowego, dlatego inteligentne zarządzanie powstającą energią cieplną odgrywa kluczową rolę w rozwoju tarcz hamulcowych.
– „Wykorzystujemy mnóstwo różnorodnych metod, aby przeprowadzić proces rozpraszania ciepła w kontrolowany sposób. Ważne jest uniemożliwienie przenoszenia ciepła do innych komponentów elementów układu, czy do płynu hamulcowego. Aby zapewnić chłodzenie elementów ciernych po hamowaniu, między klockiem, a tarczą hamulcową musi powstać odpowiednia szczelina wentylacyjna. Jest to zapewnione poprzez wykonanie tarcz hamulcowych z bardzo małymi tolerancjami, dzięki czemu podczas kolejnego hamowania ponownie możemy być pewni, że hamulce zadziałaj tak jak powinny
Firma TRW wprowadziła do oferty dwuczęściowe tarcze hamulcowe (Semi Compound Discs), które uzupełniają porfolio produktów do układów hamulców tarczowych.Nowe tarcze typu Semi-Compound obejmują 24 numery katalogowe dla różnych modeli samochodów BMW (serie 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X5 i X6). Dwuczęściowe tarcze hamulcowe typu Semi-Compound składają sie z odpornej na korozję aluminiowej flanszy, połączonej z pierścieniem ciernym z żeliwa szarego za pomocą specjalnych stalowych sworzni. Ta konstrukcja umożliwia lepsze rozpraszanie ciepła powstającego podczas hamowania, co zapobiega odkształcaniu się tarczy wskutek obciążenia termicznego. Dzięki zastosowaniu aluminium część jest dodatkowo lżejsza. Wpływa to na zmniejszenie mas nieresorowanych, co z kolei redukuje zużycie paliwa, zwiększa płynność ruchu pojazdu i poprawia kierowalność. W celu uproszczenia montażu, TRW pakuje swoje tarcze hamulcowe w papier VCI, który zabezpiecza tarcze przed wilgocią i korozją. Dzięki temu nie jest już konieczne czyszczenie tarczy ze smaru przed montażem, a ponadto cząsteczki VCI dzięki swojej polaryzacji zapewniają ochronę przed elektrochemicznymi reakcjami powodującymi korozję. Numery części wraz z odpowiednimi zastosowaniami pojazdu podane są w informacji o produkcie XZI104.
Komentarze