Firma Liqui Moly miała swoje stoisko w hali, w której przeważali producenci olejów silnikowych. Nowości produktowe, zaprezentowane podczas imprezy nie ograniczają się jednak tylko do olejów.
Rozmiar stoiska Liqui Moly świadczy o pozycji tej firmy jako producenta środków smarnych w Niemczech oraz na całym świecie. Mówiąc wprost, jest ona bardzo popularna. Na stoisku spotkaliśmy polskich przedstawicieli marki, którzy opowiedzieli nam o wszystkich nowościach, prezentowanych we Frankfurcie premierowo.
Płyn do demontażu wtryskiwaczy w silnikach z Common Rail jest uzupełnieniem oferty Liqui dla warsztatów – Proline.
– „Jest to kombinacja kilku rozpuszczalników, której zadaniem jest wniknięcie do gniazda wtryskiwacza tak, by ułatwić jego zdemontowanie. Siła, którą trzeba użyć do wyjęcia wtryskiwacza jest bardzo istotna dla jego parametrów. Jeśli używamy ściągacza hydraulicznego lub innych podobnych metod, istnieje ryzyko, że wtryskiwacz minimalnie wydłuży się podczas demontażu, przez co straci wzorcowe parametry." – referował Rafał Kobza, specjalista ds. technicznych w Liqui Moly Polska.
Uzupełnieniem pierwszej nowości jest środek do ponownego montażu wtryskiwaczy. Jest to pasta ceramiczna, która pod wpływem temperatury nie wchodzi w reakcje z aluminiową głowicą. Eliminowany jest więc problem występowania korozji.
Oba powyższe produkty są już dostępne w polskiej ofercie firmy. Niebawem dołączy do nich także kolejna nowość – oleje do silników Forda (0W30) i silników Volvo (0W20). Te silniki wymagają olejów oszczędzających paliwo ze względu na technologię bezpośredniego wtrysku paliwa.
Na poniższym zdjęciu przedstawione zostało urządzenie do dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów Gear Tronic. Więcej o tym produkcie piszemy w artykule.
Firma Liqui Moly prezentowała także pełną gamę dodatków do paliwa oraz środków czyszczących, np. zapchane filtry DPF czy zawory EGR.
Komentarze