Wyspecjalizowana w produkcji sprzęgieł niemiecka firma KM Auto Technik posiada najwyższe kompetencje w zakresie rozwoju różnego rodzaju układów sprzęgła.
Sprzęgła KM podlegają najbardziej restrykcyjnym kryteriom kontroli i są poddawane wszelkim istotnym badaniom jakościowym. Ponieważ firma posiada certyfikat DIN ISO 9001, wszystkie procesy zostały szczegółowo zdefiniowane.
Już na etapie rozwoju sprzęgieł, firma KM stosuje rygorystyczne procedury w zakresie jakości. Stosowane są wyłącznie komponenty o najwyższej jakości. Począwszy od okładzin ciernych, sprężyn talerzowych i skrętnych, które pochodzą od dostawców klasy premium, po pierścienie trące, osłony i elementy odlewane – dostawcami są wyłącznie wiodący producenci.
Urządzenia pomiarowe dokonują pomiaru wszystkich istotnych wymiarów z dokładnością do tysięcznych części milimetra. Dzięki temu zapewniony jest najwyższy możliwy poziom dopasowania elementów. Kontrola wymiarów jest prowadzona nie tylko podczas wdrażania nowych produktów, ale stanowi również nieodzowny element podczas kontroli wejściowej komponentów.
Zdj.1 Urządzenie pomiarowe faro
Dociski sprzęgła badane są na specjalnych stanowiskach. Pozwala to na zapewnienie właściwego funkcjonowania, doskonałego komfortu użytkowania i trwałości. Podczas testów sprawdzana jest m.in. siła docisku, co pozwala na zapewnienie perfekcyjnego rozkładu sił oraz wyeliminowania efektu szarpania sprzęgła, które użytkowane jest na granicy zużycia. Z uwzględnieniem odpowiedniej siły wyciskania nacisk kładziony jest na maksymalny komfort operowania pedałem sprzęgła. Dzięki warunkom umożliwiającym symulację pracy sprzęgła w samochodzie można badać skok oraz równoległość docisku, co pozwala na pełne rozłączenie sprzęgła.
Zdj.2. Kontrola docisku sprzęgła na stanowisku badawczym
W celu wyeliminowania wibracji dociski sprzęgła sprawdzane są pod kątem wyważenia na własnym stanowisku badawczym.
Zdj.3. Stanowisko do badania wyrównoważenia elementów sprzęgieł
W celu optymalnego spełnienia wymagań odnośnie różnych obszarów zastosowań, tarcze sprzęgła badane są na różnych stanowiskach. Określenie momentu zamachowego i kąta obrotowego tłumika drgań skrętnych pozwala na precyzyjne dopasowanie tarczy sprzęgła do konkretnego zastosowania i przeznaczenia. Dodatkowo badane są inne kryteria, takie jak sprężystość okładzin i swoboda pracy. Dzięki temu możliwe jest wyeliminowanie szarpania sprzęgła i zapewnienie jego pełnego rozłączenia.
Zdj.4. Kontrola swobodnej pracy sprzęgła
Łożyska wyciskowe sprzęgła obok kontroli wymiarów sprawdzane są pod kątem swobody pracy, a centralne wysprzęgliki pod kątem szczelności. Sprzęgła KM dostarczane są w specjalnie zaprojektowanych, stabilnych opakowaniach. Zestawy obejmują oprócz specjalnego smaru KM do zabezpieczenia połączenia piasty z wałkiem sprzęgłowym także ulotki serwisowe i instrukcje montażu umożliwiające szybką i fachową wymianę.
Komentarze