W nowej Alfie Romeo Giulia zastosowano zintegrowany układ hamulcowy MK C1 Continental. Rozwiązanie po raz pierwszy weszło do produkcji seryjnej.
MK C1 ma zapewniać maksymalne bezpieczeństwo i wysoki poziom komfortu prowadzenia. Znacznie skraca drogę hamowania, dając szybką reakcję pedału hamulca oraz wyeliminowanie drgań w przypadku zadziałania ABS.
Opracowany przez Continental układ hamulcowy MK C1 (Integrated Breaking System, IBS) jest zintegrowany z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa – wspomaganiem awaryjnego hamowania, układem aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Cotrol, ACC) oraz systemami ochrony pieszych. Dostarczając im informacji pozwala razem efektywnie współpracować i skutecznie działać w momencie zagrożenia. Istotne jest także to, że w porównaniu z tradycyjnymi układami hamulcowymi, MK C1 jest dużo bardziej kompaktowy oraz lżejszy.
Dzięki integracji systemów, optymalizacji obciążeń oraz zredukowaniu drgań pedału hamulca, elektrohydrauliczny MK C1 może wytworzyć ciśnienie hamowania znacznie szybciej niż konwencjonalne układy hydrauliczne. Ciśnienie zwiększa się za pomocą pompy napędzanej elektrycznie, która pracuje tylko w momencie skrętu kół, oszczędzając w ten sposób paliwo podczas jazdy na wprost. Dzięki temu MK C1 spełnia wymogi nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w zakresie zwiększonej dynamiki zmian ciśnienia, co ma na celu zapobieganie wypadkom i ochronę pieszych. Dodatkowo, układ ten może spełniać wymogi stawiane rekuperacyjnym układom hamulcowym bez konieczności stosowania jakichkolwiek dodatkowych rozwiązań jednocześnie zapewniając wysoki poziom komfortu.
Rozwiązanie stworzone przez Continental zostało także doceniane przez specjalistów z branży – w marcu br. wyróżniono je tytułem Innovation Award przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA).
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
ALfa, 14 lipca 2016, 19:42 0 0
Jeden moduł oznacza znacznie wyższe koszty wymiany, taka to nowość.
Odpowiedz