Więcej obowiązkowych systemów bezpieczeństwa w nowych pojazdach?

27 czerwca 2016, 11:44

ONZ wydało rozporządzenie dotyczące podniesienia standardów bezpieczeństwa w nowych pojazdach. Organizacja zabiega m.in. o wprowadzenie obowiązku montowania niektórych systemów zapobiegania wypadkom w samochodach.

Rozporządzenie Organizacji Narodów Zjednoczonych, które zostało skierowane do wszystkich państw członkowskich jest wsparciem prowadzonej przez Global NCAP ogólnoświatowej kampanii „Stop wypadkom”, której partnerem jest firma Continental.

Rozporządzenie bazuje na Deklaracji Brazylijskiej, przyjętej podczas II Globalnej Konferencji Wysokiego Szczebla, która zaleca stosowanie w wyposażaniu standardowym pojazdów rozwiązań wpierających bezpieczeństwo na drodze. Dotyczy to w szczególności systemów, które przyczyniają się do złagodzenia skutków oraz zapobiegania wypadkom – systemu elektronicznej kontroli toru jazdy (ESC), systemu awaryjnego hamowania (AEB) oraz motocyklowego systemu ABS, który zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania.

Nowe rozporządzenie ONZ to kolejny krok w zakresie poprawy bezpieczeństwa pojazdów i ruchu drogowego. Od początku działania globalnej akcji „Stop wypadkom” jej uczestnicy propagują wprowadzenie technologii zabezpieczających do masowej produkcji samochodów, szczególnie w segmencie aut kompaktowych i miejskich. Poparcie inicjatywy przez ONZ ma być działaniem, które przyspieszy przyjęcie przez rządy wszystkich 193 krajów członkowskich, niezbędnych przepisów.

Stosowanie systemów wpierających bezpieczeństwo to także istotny krok w kierunku realizacji idei bezwypadkowej jazdy – programu „Wizja Zero” prowadzonego przez Continental. Koncern od wielu lat pracuje nad rozwiązaniami, które służą wyeliminowaniu ofiar śmiertelnych w wypadkach komunikacyjnych i zminimalizowaniu liczby poszkodowanych do zera. Continental wraz z Global NCAP propaguje wprowadzenie obowiązku montowania systemów bezpieczeństwa jako wyposażenie standardowe w krajach całego świata.

Odkąd ESC, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) i aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS), stały się obowiązkowe w samochodach osobowych w Europie, całkowita liczba ofiar śmiertelnych, rannych i wypadków drogowych uległa znacznemu zmniejszeniu. Jednak wciąż każdego roku na drogach całego świata ginie ponad 1,25 miliona osób. W opinii ekspertów, aby zmniejszyć o połowę liczbę ofiar śmiertelnych na drogach do 2020 roku, co jest jednym z celów Organizacji Narodów Zjednoczonych, należy podejmować liczne inicjatywy i zintensyfikować dotychczasowe działania.

Dowiedz się więcej

ContiSportContact 5 polecana na lato
ContiSportContact 5 polecana na lato

ContiSportContact 5 po raz kolejny jest jedną z najbardziej polecanych opon na lato. W tym roku opona ContiSportContact 5 została doceniona już czterokrotnie. ADAC, ÖAMTC, TCS to jedne z najważniejszych europejskich instytucji oceniających jakość ogumienia. W tym roku podczas przeprowadzonych wspólnie testów opon letnich, wykorzystały cztery tory testowe znajdujące się we Włoszech i Niemczech. Organizacje […]

Układ hamulcowy nowej generacji debiutuje w Alfie Romeo
Układ hamulcowy nowej generacji debiutuje w Alfie Romeo

W nowej Alfie Romeo Giulia zastosowano zintegrowany układ hamulcowy MK C1 Continental. Rozwiązanie po raz pierwszy weszło do produkcji seryjnej. MK C1 ma zapewniać maksymalne bezpieczeństwo i wysoki poziom komfortu prowadzenia. Znacznie skraca drogę hamowania, dając szybką reakcję pedału hamulca oraz wyeliminowanie drgań w przypadku zadziałania ABS. Opracowany przez Continental układ hamulcowy MK C1 (Integrated […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!