Silnik skonstruowany z produktów i systemów Dayco piąty rok z rzędu zwyciężył w konkursie Międzynarodowego Silnika Roku. W sumie silniki zaprojektowane przy użyciu produktów Dayco wygrały siedem z 12 kategorii.
Do produkcji silnika Ferrari 3.9 biturbo V8, zwycięzcy w kategorii Międzynarodowego Silnika Roku, w kategorii silników 3-litrowych i 4-litrowych, a także w kategorii Nowych Silników, wykorzystano koło napinające pasek napędu osprzętu Dayco.
Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik marki Ford o pojemności 999 cm³, zaprojektowany przy wykorzystaniu systemu paska rozrządu w kąpieli olejowej Dayco zarówno dla napędu głównego, jak i dla napędu pompy oleju, już piąty rok z rzędu wygrał w kategorii „Najlepszy silnik poniżej pojemności 1 litra”.
W kategorii silników o pojemności od 1 do 1,4 litra trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1,2 litra firmy PSA Peugeot Citroen, również wykonywany przy zastosowaniu systemu paska rozrządu w kąpieli olejowej Dayco, a także napinacza paska rozrządu, koła pasowego, paska napędu osprzętu, napinacza paska napędu osprzętu i paska pompy wodnej, wygrał tę kategorię drugi rok z rzędu.
Natomiast w kategorii silników o pojemności przekraczającej 4 litry marka Ferrari wygrała dzięki silnikowi V12 6,3 litra, zaprojektowanemu z uwzględnieniem napinacza paska napędu osprzętu Dayco.
– „Serdecznie gratuluję firmom Ford Motor Company, PSA i Ferrari nieustannych sukcesów w konkursie Międzynarodowego Silnika Roku” – powiedział Paul DiLisio, Senior Vice President of Global Automotive and Industrial OE Sales w Dayco – „Jeszcze raz dziękujemy wszystkim tym wspaniałym organizacjom za zaufanie firmie Dayco w pomaganiu im w zdobywaniu tych naprawdę zasłużonych nagród. Nasze innowacyjne produkty, jak nasz system paska rozrządu w kąpieli olejowej dla przemysłu motoryzacyjnego, pozwala naszym klientom tworzyć najlepszą technologię, aby poprawiać osiągi i efektywność” – dodał.
Jury Międzynarodowego Silnika Roku 2016 składało się z dziennikarzy motoryzacyjnych, wybranych przez czasopismo Engine Technology International, przyznające te nagrody. W sumie 12 zdobywców nagród pomogło wybrać 62 dziennikarzy z 31 krajów. Członkowie jury oceniali każdy silnik w oparciu o takie kryteria, jak zużycie paliwa, komfort jazdy, osiągi, hałas i właściwości jezdne. Każdy oceniający dysponował pulą 25 punktów na przyznanie dla swoich pięciu ulubionych silników w każdej kategorii, przy maksimum 15 punktach i minimum 1 punkcie, które mogły zostać przyznane silnikowi.
Komentarze