Firma UFI Filters poinformowała o zakontraktowaniu nowej dostawy dla BMW. Producent filtrów będzie dostarczał kompletny moduł filtracji oleju przeznaczony do silników o pojemności 3.0 l, zarówno Diesla, jak i benzynowych.
Dostawa nowego produktu służy zacieśnieniu dotychczasowej współpracy z niemieckim koncernem motoryzacyjnym, dla którego UFI Filters już od lat produkuje filtry olejów napędowych do samochodów BMW z silnikami Diesla.
Obecnie kompletny moduł filtracji oleju silnikowego produkowany przez UFI Filters montowany jest w silnikach benzynowych B58 i w silnikach Diesla B57. Pierwszy napędza modele BMW 340i, 440i i 740i, drugi stosowany jest w BMW 730d i 740d. Od 2017 roku filtr ten będzie montowany w tych samych silnikach także w samochodach BMW serii 5 oraz we wszystkich pozostałych seriach gamy.
– „Jesteśmy zaszczyceni, że koncern BMW zaufał UFI Filters w kwestii modułu olejowego. Potwierdza to postępującą innowacyjność stosowanych przez nas rozwiązań z zakresu filtracji. Dzięki temu nasi klienci z sektora aftermarket wkrótce będą mogli korzystać z produktów o wysokiej wartości dodanej, opracowanych zgodnie z najbardziej wymagającymi standardami OEM”. – powiedział Luca Betti, Group Aftermarket Business Unit Director.
Moduł olejowy dostarczany dla BMW składa się z korpusu filtra, pierwszego tego typu produkowanego przez UFI Filters, który jest identyczny w obu rodzajach silnika – Diesla i benzynowym. Wykonany jest on w całości z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym.
Plastikowa konstrukcja zapewnia znaczną redukcję wagi w porównaniu z analogicznymi modułami metalowymi (o około 35%), co pozwala ograniczyć zużycie paliwa i zmniejszyć emisję zanieczyszczeń. Zastosowanie włókna szklanego znacznie wzmacnia konstrukcję korpusu. Dzięki temu filtr działa pod ciśnieniem do 5 bar w Dieslu lub nawet wyższym w przypadku silnika benzynowego, zupełnie jak w analogicznych rozwiązaniach z wysokociśnieniowych odlewów metalowych.
Elementem filtrującym w dostarczanym dla BMW module olejowym jest medium, które w obu typach napędu zwiększa powierzchnię filtracyjną i minimalizuje spadki ciśnienia. Wykonano je w oparciu o innowacyjną technologię zgrzewania ultradźwiękowego, zwiększającego trwałość nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych, bez konieczności użycia metalu. Skuteczność filtrowania wynosi 50% @13µ, co całkowicie spełnia wymogi Euro 6. Medium filtracyjne również nadaje się całkowicie do recyklingu, co dodatkowo dowodzi zaangażowania producenta w redukcję szkodliwości jego produktów dla środowiska. Moduł olejowy dostarczany dla BMW uzupełnia wymiennik ciepła oraz komplet zaworów, zaprojektowanych i wyprodukowanych w całości przez UFI Filters. Wewnątrz filtra znajdziemy zawór obejściowy i dwa zawory przeciwzwrotne, z których jeden może również pełnić funkcję zaworu obejściowego.
Zaprojektowany dla BMW element filtracyjny modułu olejowego – pojawiający się na rynku po raz pierwszy – dostępny będzie dla klientów aftermarketu od drugiego kwartału 2016 roku pod markami UFI i Sofima (zgodnie z odpowiadającymi im kodami: UFI 25.148.00 i S 5148 PE). Przewiduje się, że od tego momentu w ciągu kolejnych lat nastąpi wysoka sprzedaż pojazdów wyposażonych w ten filtr. Wiele z nich wejdzie w skład flot zakładowych, korzystających głównie z usług naprawczych niezależnych warsztatów. Aspekt ten sprawi, że filtr olejowy UFI stanie się kluczowym produktem na rynku aftermarket.
Komentarze