Istnieje powszechne przekonanie, że smar hamulcowy o mieszance opartej na miedzi, zwany również smarem miedzianym, powinien być stosowany na tylną powierzchnię klocków hamulcowych, by zapewnić lepsze smarowanie i zmniejszyć powstający hałas. Bynajmniej. W ostatnich latach wraz z rozwojem technologicznym podkładek potrzeba aplikacji smaru miedzianego zmalała.
W rzeczywistości zastosowanie tradycyjnej mieszanki opartej na miedzi może mieć odwrotny niż zamierzony skutek – powstrzymując podkładkę od prawidłowej pracy, w tym cichego hamowania. W rezultacie podczas hamowania wzrasta hałas i drgania, a także istnieje ryzyko zakłócenia pracy systemów elektrycznych takich jak ABS i ESP.
Smar hamulcowy Delphi o niemineralnej formule opartej na bazie oleju, zapewnia wysoką wydajność i zastępuje tradycyjne mieszanki oparte na miedzi, zmniejszając przy tym hałas i zapobiegając piskom, tak by klocki hamulcowe w jak największym stopniu mogły spełniać swoje funkcje.
Dlaczego warto wybrać smar hamulcowy Delphi?
- Formuła wolna od miedzi i kwasów, niepowodująca korozji.
- Posiada właściwości nieprzewodzące. Nie wpływa na elementy elektryczne.
- wysokiej stabilności przyczyniającej się do długoterminowego zachowania właściwości smarnych.
- Do uniwersalnego zastosowania – kompatybilny ze wszystkimi rodzajami metalu i większością materiałów gumowych.
- Odporny na działanie wysokiej temperatury i posiadający zwiększoną odporność na działanie wody.
- Długotrwała ochrona przed korozją, bez widocznych pozostałości lub przebarwień.
-
Dostarczany w poręcznym opakowaniu o pojemności 100ml, z aplikatorem dla wygodnego zastosowania.
W trakcie profesjonalnego montażu klocków hamulcowych, smar hamulcowy Delphi powinien być stosowany oszczędnie tylko na metalowe elementy pomiędzy klockiem hamulcowym a zaciskiem. Należy pamiętać, aby nie pokrywać smarem elementów ciernych klocka hamulcowego, a także zawsze należy omijać elementy gumowe.
Prawidłowa aplikacja:
Nieprawidłowa aplikacja:
Komentarze