Najnowsze modele luksusowych limuzyn monachijskiego producenta będą zjeżdżać z linii montażowej m.in. na ogumieniu firmy Hankook.
Wysokiej klasy sztandarowe opony Ventus S1 evo2 typu runflat marki Hankook będą montowane w specjalnej wersji 245/50 R 18 Y *RSC (ang. Runflat Safety Component) w połączeniu z oponami w rozmiarze 245/45 R19 Y*RSC dla przedniej osi i 275/40 R19 Y*RSC dla osi tylnej, zapewniając doskonałą przyczepność w warunkach letnich. Opony Winter i*cept evo z segmentu Ultra-High Performance ze wzorem bieżnika stworzonym z myślą o jeździe w niskich temperaturach, dostarczane będą w rozmiarze 245/50R 18 H *RSC i pozwolą uzyskać doskonałe parametry podczas jazdy zimą.
Sedan z serii 7 to już siódmy model Grupy BMW, który wyposażony zostanie w ogumienie firmy Hankook. Wśród pozostałych pojazdów znajdują się MINI, BMW serii 1, 2, 3, 4 i 5 oraz X5. Jest to kolejny, istotny etap w ramach globalnej ekspansji marki w segmencie samochodów klasy premium. Producent po raz pierwszy w historii dostarczy marce BMW oryginalne wyposażenie w postaci zarówno opon letnich, jak i zimowych. „Jesteśmy dumni nie tylko z faktu, że będziemy dostarczać nasze sztandarowe opony Ultra-High Performance na potrzeby nowych samochodów serii 7. Po raz pierwszy wybrano nas również jako dostawcę opon zimowych wykorzystujących technologię runflat i fwchodzących w skład oryginalnego wyposażenia w tym prestiżowym segmencie rynku”, powiedział Ho-Youl Pae, dyrektor Hankook Tire w Europie.
W trakcie intensywnej fazy testowej ogumienie pozwoliło zapewnić wysoki komfort, a jednocześnie umożliwiło utrzymanie wyraźnie dynamicznej charakterystyki jazdy. Opony musiały spełnić najwyższe wymogi pod względem właściwości jezdnych na suchej nawierzchni i oporów toczenia, a także zagwarantować niski poziom hałasu na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. „Doskonała dynamika i komfort musiały iść w parze z równie wysokimi osiągami w zakresie jazdy na mokrej i ośnieżonej nawierzchni. Wymagało to nie tylko stworzenia specjalnej mieszanki, ale także wypracowania stanu równowagi pomiędzy wykorzystanymi materiałami, wzorem bieżnika i konstrukcją opony”, wyjaśnił Klaus Krause, kierownik Europejskiego Centrum Technologii (ETC) firmy Hankook Tire, gdzie opracowuje się ogumienie przeznaczone dla Grupy BMW w Europie. „Tworzenie opon zimowych jest zdecydowanie bardziej wymagające. Głównym powodem są wysokie oczekiwania względem ograniczenia hałasu. Z uwagi na fakt, że opony tego typu mają więcej krawędzi bloków, prowadzi to zazwyczaj do jego zwiększania”.
Komentarze