Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, firma Hankook zaprezentuje m.in. futurystyczne opony koncepcyjne nawiązujące wzornictwem do wrotek.
Producent stworzył ogumienie w kolorze czerwonym i czarnym specjalnie na potrzeby fascynującego samochodu Opel GT Concept. Pomimo że jest to dopiero prototyp, już teraz opony te pozwalają rozwijać trzycyfrowe prędkości. Opony firmy Hankook w kolorze czerwonym zamontowane na osi przedniej podkreślają futurystyczne wzornictwo tego sportowego samochodu.
Opony w dalszym ciągu mają status prototypu i odznaczają się futurystycznym wzornictwem przypominającym wrotki. Pomimo tego, specjalne ogumienie w jednolitym czerwonym kolorze zamontowane na przedniej osi i czarnym na osi tylnej, już teraz pozwala osiągać prędkości nawet do 100 km/h. Bieżnik i ściany boczne nawiązują do lekkich krzywizn i nowoczesnego nadwozia samochodu Opel GT Concept.
Odzwierciedlają one jego dynamiczny charakter. Wyszukany mechanizm otwierania drzwi, umożliwia podgląd charakterystycznych opon i ich specjalnie przygotowanego bieżnika z logiem GT.
Opracowując ogumienie koncepcyjne, inżynierowie z firmy Hankook zmierzyli się z kilkoma wyzwaniami. Po pierwsze, musieli stworzyć specjalny wzór bieżnika i ścian bocznych i jednocześnie przygotować próbki kolorystyczne gumy według specyfikacji marki Opel. Czerwone opony zamontowane na osi przedniej nawiązują do wyglądu motocykla Motoclub 500 marki Opel, który zadebiutował na rynku w 1928 r. Stanowią one kluczowy element wizualny i dają początek wyraźnie czerwonemu, charakterystycznemu obrysowi, który podkreśla sylwetkę samochodu GT Concept. Uzyskanie wyróżniającej się kolorystyki było możliwe dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki bieżnika i ścian bocznych podczas produkcji. Zawiera ona wypełnienie bazujące na kolorze białym, a nie, jak to zwykle bywa, czarnym.
Pod względem wzoru i struktury ogumienie koncepcyjne przypomina standardowe opony. Pomimo różnic kolorystycznych mają one taką samą konstrukcję. Jeżeli natomiast chodzi o ich wielkość, odpowiadają one mniej więcej typowemu rozmiarowi 225/40R18.
Wspomniane procesy przypominają kroki podejmowane podczas produkcji standardowych opon, korzystając z metody szybkiego tworzenia prototypów i formy z odpowiednimi wkładkami do obręczy w kolorze czerwonym i czarnym. Składają się one z tych samych materiałów, co mieszanka bieżnika. Klaus Krause wiceprezes firmy Hankook i dyrektor Europejskiego Centrum Technicznego w Hanowerze (Niemcy), które odegrało kluczową rolę w przekształceniu specyfikacji w realne opony, potwierdził, że różnobarwne opony nie muszą być tylko ciekawostką rodem z samochodów prezentowanych podczas wystaw. „Aspekty wizualne jak najbardziej przemawiają za stosowaniem opon w różnych kolorach. Dałyby kierowcom jeszcze większą możliwość dostosowania pojazdów do swoich potrzeb. Natomiast zachwycający Opel GT Concept z pewnością da im wgląd w przyszłość”. Klaus Krause przyznaje jednak: „Pod względem technicznym nadanie koloru innym elementom opon niż ściany boczne spowodowałoby znaczący wzrost kosztów produkcji”.
Komentarze