Miliardowy zacisk hamulcowy typu colette od ZF TRW

4 marca 2016, 10:27

Dywizja aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa ZF TRW świętuje właśnie wyjątkowe wydarzenie w historii firmy, tj. wyprodukowanie miliardowego zacisku hamulcowego Colette .

„Odnieśliśmy nadzwyczajny sukces w zakresie wytwarzania elementów układów hamulcowych, ponieważ produkcja zacisków hamulcowych typu Colette właśnie osiągnęła wartość jednego miliarda. Wcześniej żaden inny projekt dotyczący tarczowych układów hamulcowych nie spotkał się z tak szerokim zainteresowaniem i tak dobrym przyjęciem na drogach całego świata, a obecnie hamulce tarczowe są uznawane za najbardziej skuteczne w zatrzymywaniu pojazdów osobowych” – mówi Manfred Meyer, wiceprezes, Dział Globalnych Technologii Hamulcowych ZF TRW.


„Wciąż staramy się udoskonalać i wprowadzać innowacyjne rozwiązania w naszych produktach” – kontynuuje swoją wypowiedź Manfred Meyer – „W związku z koniecznością dostosowania technologii wytwarzania pojazdów spełniających coraz bardziej restrykcyjne normy i standardy w zakresie emisji CO2, bezpieczeństwa, elektryfikacji oraz stosowania zaawansowanych rozwiązań, ZF TRW nie ustaje w staraniach w opracowywaniu nowych metod produkcji mających na celu zwiększenie oszczędności i poprawę parametrów części. W 1991 r. firma ZF TRW po raz pierwsza wprowadziła na rynek tylny zacisk hamulcowy z hamulcem ręcznym, z zabudowanym rozpieraczem kulkowo-klinowym. Następnie został on przekształcony w pełny zestaw hamulcowy z zaciskami na przód i tył, przeznaczony do samochodów z segmentu C, zapewniając tym samym bezpieczniejsze użytkowanie pojazdów. Technologia ta nadal dominuje wśród producentów tylnych zacisków hamulcowych na całym świecie.

Kolejnym ważnym krokiem w zakresie rozwoju  nowoczesnych technologii systemów hamulcowych było wprowadzenie w 2001 r. pierwszego elektrycznego hamulca postojowego z silnikiem na zacisku. Technologia ta otworzyła nowe możliwości w zakresie integracji systemów hamulcowych, co z kolei jest konieczne do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa. Firma ZF TRW wyprodukowała dotąd 65 milionów takich zacisków, dzięki czemu jest wciąż światowym liderem w zastosowaniu tej technologii.”


Zmniejszenie zużycia paliwa jest kolejnym kluczowym stymulatorem rozwoju systemów hamulcowych, wymuszającym stosowanie coraz lżejszych materiałów do produkcji zacisków, w tym obecnie coraz częściej aluminium, a także próby opracowania technologii „zero-drag”, dzięki której tarcie między zaciskiem a tarczą w czasie, kiedy układ hamulcowy nie jest używany, będzie można zmniejszyć do minimum.


„ZF TRW jest pionierem w rozwoju układów hamulcowych już od kilkudziesięciu lat i nieustannie prowadzi działania mające na celu wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań we wszystkich aspektach technologii – z myślą o opracowaniu najlepszych produktów do pojazdów osobowych znajdujących zastosowanie na całym świecie. Ponadto, zaawansowane układy hamulcowe są jednym z kluczowych elementów rozwoju automatycznych skrzyń biegów, a firma ZF TRW posiadająca obecnie znacznie większe portfolio produktów oraz duże doświadczenie w zakresie systemów zintegrowanych, znajduje się aktualnie w idealnej pozycji do dalszego rozwoju tego „megatrendu” – podsumowuje Meyer.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

ZF Services [pro]Tech – nowa koncepcja wsparcia warsztatów
ZF Services [pro]Tech – nowa koncepcja wsparcia warsztatów

ZF wprowadzi wkrótce nowy koncept warsztatów partnerskich ZF Services [pro]Tech, który zastąpi dotychczasowy – Original SACHS Service (OSS). Działa on już w Niemczech, gdzie został dobrze przyjęty. [pro]Tech zostanie przedstawiony uczestnikom SACHS Roadshow 2016. ZF Services [pro]Tech działa już w Niemczech i – jak przekonuje Monika Chomicka z ZF – dobrze się tam sprawdza. W […]

SACHS Roadshow 2016 – jeszcze więcej techniki, jeszcze więcej emocji
SACHS Roadshow 2016 – jeszcze więcej techniki, jeszcze więcej emocji

Po raz czwarty ZF Services organizuje spotkania z mechanikami i właścicielami warsztatów, umożliwiając im poszerzenie swojej wiedzy technicznej i przetestowanie komponentów ZF podczas rywalizacji na torze. W tym roku w wydarzeniu weźmie udział 800 gości. Wszyscy na tor Jastrząb Tegoroczna akcja SACHS Roadshow odbędzie się w czerwcu br na torze Jastrząb w Szydłowcu koło Radomia. […]

Sprzęgło wymaga uwagi
Sprzęgło wymaga uwagi

Coraz większa masa samochodów oraz moc i moment obrotowy stosowanych w nich silników sprawiają, że sprzęgła muszą sprostać coraz większym obciążeniom. Szczególnie zaś dotyczy to pojazdów napędzanych jednostkami wysokoprężnymi. W związku z tym specjaliści z ZF Services zalecają kierowcom wizytę w warsztacie nawet wtedy, gdy zauważą pozornie niewielkie problemy podczas ruszania. W ciągu ostatnich dziesięciu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!