Dywizja aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa ZF TRW świętuje właśnie wyjątkowe wydarzenie w historii firmy, tj. wyprodukowanie miliardowego zacisku hamulcowego Colette .
„Odnieśliśmy nadzwyczajny sukces w zakresie wytwarzania elementów układów hamulcowych, ponieważ produkcja zacisków hamulcowych typu Colette właśnie osiągnęła wartość jednego miliarda. Wcześniej żaden inny projekt dotyczący tarczowych układów hamulcowych nie spotkał się z tak szerokim zainteresowaniem i tak dobrym przyjęciem na drogach całego świata, a obecnie hamulce tarczowe są uznawane za najbardziej skuteczne w zatrzymywaniu pojazdów osobowych” – mówi Manfred Meyer, wiceprezes, Dział Globalnych Technologii Hamulcowych ZF TRW.
„Wciąż staramy się udoskonalać i wprowadzać innowacyjne rozwiązania w naszych produktach” – kontynuuje swoją wypowiedź Manfred Meyer – „W związku z koniecznością dostosowania technologii wytwarzania pojazdów spełniających coraz bardziej restrykcyjne normy i standardy w zakresie emisji CO2, bezpieczeństwa, elektryfikacji oraz stosowania zaawansowanych rozwiązań, ZF TRW nie ustaje w staraniach w opracowywaniu nowych metod produkcji mających na celu zwiększenie oszczędności i poprawę parametrów części. W 1991 r. firma ZF TRW po raz pierwsza wprowadziła na rynek tylny zacisk hamulcowy z hamulcem ręcznym, z zabudowanym rozpieraczem kulkowo-klinowym. Następnie został on przekształcony w pełny zestaw hamulcowy z zaciskami na przód i tył, przeznaczony do samochodów z segmentu C, zapewniając tym samym bezpieczniejsze użytkowanie pojazdów. Technologia ta nadal dominuje wśród producentów tylnych zacisków hamulcowych na całym świecie.
Kolejnym ważnym krokiem w zakresie rozwoju nowoczesnych technologii systemów hamulcowych było wprowadzenie w 2001 r. pierwszego elektrycznego hamulca postojowego z silnikiem na zacisku. Technologia ta otworzyła nowe możliwości w zakresie integracji systemów hamulcowych, co z kolei jest konieczne do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa. Firma ZF TRW wyprodukowała dotąd 65 milionów takich zacisków, dzięki czemu jest wciąż światowym liderem w zastosowaniu tej technologii.”
Zmniejszenie zużycia paliwa jest kolejnym kluczowym stymulatorem rozwoju systemów hamulcowych, wymuszającym stosowanie coraz lżejszych materiałów do produkcji zacisków, w tym obecnie coraz częściej aluminium, a także próby opracowania technologii „zero-drag”, dzięki której tarcie między zaciskiem a tarczą w czasie, kiedy układ hamulcowy nie jest używany, będzie można zmniejszyć do minimum.
„ZF TRW jest pionierem w rozwoju układów hamulcowych już od kilkudziesięciu lat i nieustannie prowadzi działania mające na celu wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań we wszystkich aspektach technologii – z myślą o opracowaniu najlepszych produktów do pojazdów osobowych znajdujących zastosowanie na całym świecie. Ponadto, zaawansowane układy hamulcowe są jednym z kluczowych elementów rozwoju automatycznych skrzyń biegów, a firma ZF TRW posiadająca obecnie znacznie większe portfolio produktów oraz duże doświadczenie w zakresie systemów zintegrowanych, znajduje się aktualnie w idealnej pozycji do dalszego rozwoju tego „megatrendu” – podsumowuje Meyer.
Komentarze