Magneti Marelli Aftermarket Poland obok linii oświetlenia, systemów chłodzenia, układów hamulcowych, elektryki i elektroniki samochodowej, urządzeń diagnostycznych – oferuje najwyższej klasy amortyzatory olejowe i gazowo-olejowe wytwarzane według najnowocześniejszych technologii.
Gama amortyzatorów Magneti Marelli obejmuje ponad 600 referencji i pokrywa europejski rynek motoryzacyjny w ponad 85% (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Iveco, BMW, Citroen, Ford, Honda, Łada, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Rover, Seat, Skoda, Volkswagen, Toyota, Volvo).
Wyżej wymienione amortyzatory pochodzą z dwóch źródeł:
– fabryka Magneti Marelli Suspension Systems (Melfi – Włochy)
– fabryka Magneti Marelli Cofap (Maua i Lavras – Brazylia)
Fabryki Magneti Marelli są dostawcą amortyzatorów zarówno na OE jak i na rynek wtórny.
Amortyzatory Magneti Marelli montują w samochodach tacy producenci jak:
Fiat, Iveco, Renault, Volkswagen, General Motors, Ford, Nissan, PSA Peugeot Citroen, Volvo, Daimler Chrysler.
Są to amortyzatory podwójnego działania. Mają znakomite parametry tłumienia zarówno w fazie ściskania, jak i rozprężania. Zapewniają cichą pracę, wysoki komfort jazdy oraz znakomite „trzymanie się” drogi.
Amortyzatory Magneti Marelli sprzedawane są w trzech konfekcjach:
– Opakowania zawierające komplet na jedną oś (2 sztuki) – oferta z fabryk we Włoszech
– Zestawy (tzw. kit) – komplet zawierający 2 amortyzatory (jeżeli prawy i lewy różnią się konstrukcją) – oferta z fabryk we Włoszech
– Pakowane pojedynczo (1 sztuka) – oferta z fabryk w Brazylii
Na kod amortyzatora składają się 4 cyfry i oznaczenie literowe:
H – amortyzator hydrauliczny
G – amortyzator gazowy
GK lub HK – (tzw. kit) – zestaw amortyzatorów gazowych lub hydraulicznych
]1[
Należy pamiętać, że nieprawidłowe zużycie amortyzatorów pociąga za sobą zmianę zachowania pojazdu i użytkownik narażony jest na następujące niebezpieczeństwa:
– podczas hamowania: wydłuża się droga hamowania o ponad 35%,
– podczas deszczu: zwiększa o ponad 15% podatności na poślizg na mokrej nawierzchni,
– zużycie ogumienia: czas eksploatacji opon ulega skróceniu o 25%
W porównaniu z innymi elementami mechanicznymi, zużycie amortyzatora jest bardzo trudne do wykrycia. Kierowca przyzwyczaja się stopniowo do postępującej niesprawności resorowania pojazdu.
Dlatego też przy każdym przeglądzie samochodu należy, przeprowadzić odpowiednią diagnostykę zawieszenia pojazdu.
]2L[
Urządzeniem, dzięki któremu w sposób prosty, szybki, a zarazem bezpieczny jesteśmy w stanie wymienić amortyzator jest montażownia do amortyzatorów.
Magneti Marelli Aftermarket w swojej ofercie posiada montażownię hydrauliczną, w której dolną szczękę urządzenia zahacza się o podstawę kolumny Mc Phersona, a górną o sprężynę, co umożliwia swobodne wykręcenie amortyzatora.
Urządzenie posiada instalację hydrauliczną, dzięki czemu demontaż i montaż amortyzatora odbywa się w warunkach komfortowych dla przeprowadzającego wymianę operatora.
Amortyzatory Magneti Marelli produkowane we włoskich i brazylijskich Zakładach to wzór doskonałości, jakości i nowoczesnej technologii.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 15 października 2014, 18:51 0 0
Dlaczego na amorkach w mojej Lanci delta 09 i służbowym ducato 09 jest naklejka MADE IN POLAND ????
Przecież tylko brazylia i włochy je produkują....
Swoją drogą w ducato cholery wytrzymały już pół miliona KM !!!!!!! PANCERNE !!!!
Odpowiedz
Martin, 21 marca 2017, 21:07 0 0
Być może na pierwszy montaż idą z Polski a na rynek części zamiennych z Włoch i Brazylii
Odpowiedz