Oświetlenie laserowe trafiło do kolejnego modelu samochodu jako wyposażenie fabryczne. Pionierską technologię firmy OSRAM tym razem wykorzystano w BMW 7. To kolejny po BMW i8 model z monachijskiej fabryki, wyposażony w to rozwiązanie.
Firma OSRAM, rozwija technologię laserową do reflektorów. Lampy w tej wersji są oferowane w seryjnie produkowanych BMW i8 od czerwca 2014 roku, kiedy to lasery zadebiutowały na światowym rynku oświetlenia samochodowego. Obecnie te same moduły marki OSRAM, wyposażone w trzy dużej mocy diody, są także montowane w nowych, flagowych limuzynach BMW serii 7. Nowe źródła światła są produkowane przez dział OptoSemiconductors firmy OSRAM.
– „Udało nam się rozwinąć nową technologię w takim stopniu, abyśmy mogli bez żadnych problemów wprowadzić ją do samochodu produkowanego seryjnie. To ważny moment dla naszej firmy, w którym możemy pokazać nasze kompetencje w zakresie systemów oświetleniowych i podkreśla wysoką pozycję OSRAM w zastosowaniach technologii laserowej i rozwiązań LEDowych w oświetleniu motoryzacyjnym." – mówi Hans-Joachim Schwabe, dyrektor Specialty Lighting w OSRAM.
Światło laserowe to kolejny etap rozwoju oświetlenia samochodowego. Dzięki wysokiej luminancji (jaskrawości), znacznie wyższej niż we wszystkich innych źródłach światła dostępnych na rynku, nowatorska technologia laserowa umożliwia wytwarzanie reflektorów o zdecydowanie mniejszych rozmiarach niż obecnie. Nowe rozwiązanie pozwala producentom wyróżnić swoje pojazdy poprzez nadanie przednim światłom charakterystycznego wyglądu i wzmocnienie rozpoznawalności marki. Jednocześnie moduły laserowe, które są montowane w reflektorach głównych do świateł drogowych, oferują największy zasięg wiązki (aż do 600 metrów) w porównaniu z innymi rozwiązaniami obecnie dostępnymi na rynku. Zapewnia to lepszą widoczność, a tym samym zwiększa bezpieczeństwo na drodze. Połączenie eleganckiego wyglądu i funkcjonalności oznacza, że technologia laserowa ma olbrzymie możliwości, podobnie jak systemy oparte na LED.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 25 lutego 2016, 16:19 0 0
Bardzo jestem ciekaw jak wygląda komfort jadących z przeciwka, w różnych życiowych sytuacjach, często spotykanych na polskich drogach: nierówności nawierzchni, źle lub w ogóle nie działająca "aktywna" regulacja zależna od obciążenia auta, nie wspominając o nieprofesjonalnych naprawach (zmora polskich warsztacików)
Odpowiedz