Temperatura wytworzona w wyniku tarcia klocka o tarczę może w ekstremalnych sytuacjach przenosić ciepło na cały układ hamulcowy doprowadzając do wrzenia płynu hamulcowego. To z kolei prowadzi do powstawania pęcherzy pary wodnej.
Płyn jest nieściśliwy, natomiast gaz tak. Duża siła nacisku na pedał hamulca nie przekłada się na wystarczająco duże ciśnienie wytwarzane przez pompę hamulcową, a to powoduje, że tłoczek cylinderka niedostatecznie dociska klocek do tarczy. Z myślą o bezpieczeństwie użytkowników samochodów firma BREMBO wprowadza na rynek BREMBO Premium Brake Fluid, czyli płyn hamulcowy o podwyższonej temperaturze wrzenia oraz niskiej lepkości. Płyn hamulcowy BREMBO dostępny będzie w 3 wariantach:
- DOT 4 – zalecany do samochodów z ABS starego typu
- DOT 4 LV (Low Viscosity) – płyn o bardzo niskiej lepkości zalecany do samochodów z najnowszymi elektronicznymi systemami poprawiającymi i ułatwiającymi hamowanie (ABS, ESP, ASR, TCS, EBD itd.)
- DOT 5.1 – zalecany do samochodów sportowych z uwagi na swoją wysoką odporność na temperaturę
Komentarze