Podczas targów IAA we Frankfurcie, Brembo zaprezentowało nowy zacisk hamulcowy z pięcioma otworami, który umożliwia 8% redukcję wagi przy jednoczesnym zachowaniu sztywności.
Podczas 66. edycji Frankfurt Motor Show, Brembo przedstawiło nową gamę aluminiowych zacisków dedykowanych samochodom klasy wyższej. Nowy, stały zacisk dostępny w wersji 17 cali (5,9 kg wagi), 18 cali (7,8 kg) i 19 cali (8 kg), jest optymalnym rozwiązaniem dla samochodów z tarczami o wysokiej powierzchni hamowania. Takie tarcze wymagają zazwyczaj zacisków dużych rozmiarów, co wpływa na zwiększenie wagi.
Jednak w nowych zaciskach, które niedawno zostały skierowane do produkcji, Brembo udało się połączyć lekkość z optymalnym rozmiarem dla tarcz z wysoką powierzchnią hamowania. Aby osiągnąć ten wynik Brembo poświęciło ponad 100 000 godzin na rozwój projektu rozpoczętego pod koniec 2011 roku.
Wyraźną cechą nowych zacisków jest ich kształt, skoncentrowany na pięciu otworach: dwa z przodu pomiędzy 16 a 22 cm2 i trzy na mostkach na powierzchni od 7 do 11 cm2. To rozwiązanie, opracowane przez Brembo, zapewnia spadek masy o około 8%, co wynika z redukcji materiału w miejscach, gdzie zacisk odnosił najmniejszą siłę nacisku. Ta znacząca redukcja wagi niesprężonej masy w samochodzie oznacza zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin.
Wyjątkowy wygląd zacisków pozwolił, by potrzeba lekkości została połączona z potrzebą sztywności i wydajności. Wykorzystanie pięciu otworów nie powoduje żadnej straty wydajności układu hamowania.
Brembo zwróciło też szczególną uwagę na estetykę nowej rodziny zacisków. Poprzez wspólne podejście do co-designu z każdym klientem OEM, Brembo będzie wprowadzało rozwiązania zaproponowane dla konkretnych modeli samochodów, po to, by odzwierciedlić indywidualny styl producentów.
Komentarze