Delphi podpisała z firmą DaimlerChrysler kontrakt na skonstruowanie i dostawę kompletnego układu wtrysku paliwa common rail do silników wysokoprężnych oraz systemu zarządzania silnikiem dla stosowanych obecnie i w przyszłości silników firmy Mercedes. Jest to pierwszy układ wtryskowy firmy Delphi typu common rail do silników wysokoprężnych dla DaimlerChrysler i pierwszy przypadek, gdy DaimlerChrysler powierzył dostawcy całkowitą odpowiedzialność za kompletny układ, w tym oprogramowanie i kalibrację komponentów.
Pierwszy etap przedsięwzięcia obejmuje projekt zastosowania i dostawę układu wtrysku paliwa common rail do silników wysokoprężnych Delphi DCR 1600 dla samochodów osobowych. Planowane są dalsze fazy rozwoju w celu zastosowania tego rozwiązania w innym pojeździe.
Nowy układ charakteryzuje się wysokim ciśnieniem wtrysku, poprawioną konstrukcją dysz, wysoką stabilnością hydrauliczną i ulepszonymi parametrami oprogramowania. Układ Delphi DCR 1600 zapewnia bardziej kompletne spalanie i dokładniejszą kontrolę bardzo niewielkich ilości paliwa, dzięki wprowadzeniu opcji maksymalnie pięciokrotnego wtrysku na cykl. Jedną z wielu zalet takiego rozwiązania jest obniżenie ilości NOx nawet o 30 procent dzięki wprowadzeniu opóźnienia początku wtrysku.
Oferta systemów zarządzania silnikami wysokoprężnymi Delphi obejmuje:
– układy wtrysku paliwa (common rail, obrotowy układ wtryskowy,
– elektroniczne układy wtryskowe i elektroniczne układy pompowania paliwa),
– układy sterowania silnikem (Engine Control Units – ECUs),
– układy zarządzania powietrzem (zawory recyrkulacyjne spalin, sensory spalin),
– układy dokładnego oczyszczania spalin.
Technologia common rail firmy Delphi zyskała już spore grono klientów, m.in. firmy Renault-Nissan, Ford i PAG (Jaguar), Hyundai-Kia, Ssangyong, PSA Peugeot Citroen, Tata Motors, Suzuki/Santana i cztery inne firmy, których nazw nie ujawniono. W roku 2004 sprzedaż układów do silników wysokoprężnych firmy Delphi wyniosła około 1,5mld USD.
Komentarze