Continental dostarcza ponad 50 różnego rodzaju podzespołów i układów do hybrydowego samochodu sportowego BMW i8. Dzięki tym rozwiązaniom auto jest bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska.
Jednym z rozwiązań Continental wykorzystanych w BMW i8 jest wysokowydajna turbosprężarka trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1,5 litra montowanego w modelach z napędem na tylną oś. Specjalnie z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym został też opracowany układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid. W trakcie hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, którą doładowywany jest akumulator.
W BMW i8 wykorzystano również system bezpieczeństwa biernego Continental – SATellite (PPS pSAT), pierwotnie stworzony z myślą o bezpieczeństwie pieszych. W odróżnieniu od rozwiązań stosowanych w innych pojazdach, w BMW i8 sygnał wykrywany przez system PPS pSAT w przypadku zderzenia czołowego odłącza akumulator wysokiego napięcia, minimalizując potencjalne ryzyko, dzięki temu chroni pasażerów oraz służby ratunkowe na miejscu zdarzenia.
Kolejnym elementem wyposażenia auta dostarczonym przez Continental jest system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Warto także wspomnieć o zainstalowanej lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej, która składa się z ponad 30 wytłaczanych i stabilizowanych termicznie rurek plastikowych i wężyków o łącznej długości ponad 31 metrów.
W skład wyposażenia BMW i8 wchodzą również wyprodukowane przez inżynierów Continental: folia Beneron do zabezpieczania nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.
Komentarze