Rodzinna firma Caffaro z niewielkiej Kazimierzy Wielkiej zaczynała swoją przygodę z produkcją części zaledwie 7 lat temu. Zaczynała od zera w wynajętym garażu. Niewielu wróżyło jej sukces, ale determinacja założycieli opłaciła się. W krótkim czasie przedsiębiorstwo zdobyło silną pozycję na polskim rynku motoryzacyjnym.
Z Kazimierzy Wielkiej do czołówki rynku
Caffaro produkuje rolki i napinacze całkowicie koncentrując się na tym pozornie niewielkim fragmencie rynku. Jak się okazuje, strategia jest opłacalna. Dziś firma utożsamiana jest z polskim produktem o wysokiej jakości i przystępnej cenie.
– „To właśnie dzięki tym cechom naszych produktów oraz świetnej logistyce, elastyczności, dbałości o klienta i niemal zerowemu poziomowi reklamacji zdobyliśmy tak dużą część rynku zamienników części oryginalnych. W ciągu 7 lat staliśmy się największym w Europie niezależnym producentem rolek i napinaczy. W 2014 r. sprzedaliśmy niemal 700 tysięcy sztuk naszych rolek, a w tym roku planujemy ok. 25% wzrost sprzedaży" – mówi Wojciech Szafarski, jeden ze współwłaścicieli firmy.
Caffaro nie należy do firm, które sprzedają cudze wyroby pod swoją marką. W dobie tzw. "pakowaczy", którzy dalekowschodni import sprzedają jako własny produkt, to niemal rynkowy ewenement. Całość produkcji odbywa się tylko i wyłącznie w Polsce (w Kazimierzy Wielkiej). Firma pozyskuje komponenty niezbędne do produkcji od renomowanych dostawców. Łożyska dostarcza japońskie Nachi i niemiecki FAG, a kompozyty poliamidu z włóknem szklanym (PA6 30GF) to polski Tarnamid i włoski Itamid.
Obecnie firma z Kazimierzy Wielkiej oferuje klientom dwie marki rolek i napinaczy. Bardziej znany na rynku jest brand Caffaro (produkty z łożyskami Nachi), acz niedawno utworzona marka Elstermann (produkty z łożyskami FAG) powoli jest doceniana w kraju. Brand Caffaro to około 900 referencji, brand Elstermann ma obecnie około 600 referencji. Firma produkuje także rolki do dachów i firan naczep samochodów ciężarowych systemów: TSE, Edscha, Sesam, Etes itp.
Koncern Nachi Fujikoshi w pewien sposób objął polskiego producenta patronatem. Służy mu opieką techniczną, co bardzo wydatnie wpływa na utrzymywanie wysokiej jakości produktów marek Caffaro i Elstermann.
Największymi odbiorcami marek Caffaro i Elstermann w Polsce są: Moto-Profil, Motogama, Polcar, RK Niedziałek, Auto-Partner Holding. W AD Polska rolki dostępne są pod brandem OPTIMA.
– „O innych brandach nie możemy mówić, ale produkujemy dla większości największych polskich dystrybutorów" – mówi Leszek Szafarski, założyciel firmy.
Połowa na eksport
Ponad 50% produkcji Caffaro jest eksportowana. Największy rynek zbytu firmy to Niemcy, a poza tym Węgry, Czechy, Serbia, Litwa, Łotwa, Hiszpania, Włochy, Rosja, Ukraina, Białoruś, Mołdawia. Polski producent może pochwalić się certyfikatem zarządzania jakością ISO 9001:2008 otrzymanym od firmy DEKRA. Od tego roku oferta Caffaro dostępna jest w największym i najbardziej renomowanym katalogu części motoryzacyjnych TecDoc.
Zagraniczni kontrahenci bacznie obserwują rozwój polskiej firmy i coraz częściej składają zamówienia. Producent rolek i napinaczy nie spoczywa na laurach, lecz stara się samemu dotrzeć do klienta. Świetnym sposobem na to okazuje się udział w targach branżowych.
– „Targi motoryzacyjne, w których braliśmy udział w ostatnim okresie to Automechanika we Frankfurcie, International Motor Show w Belgradzie i Automechaniks Ryga. Planujemy także udział w targach w Polsce. Będzie można nas spotkać na katowickich ProfiAuto Show w maju tego roku" – informuje Adrian Koper odpowiedzialny w firmie za promocję i marketing.
Rozwój oferty, rozwój magazynu…
Rosnąca firma nie jest już w stanie pomieścić się w swojej dotychczasowej lokalizacji. W zeszłym roku zapadła decyzja o zakupie działki wraz ze starą halą. Pomieszczenia wyremontowano i przystosowano do potrzeb producenta rolek. Obecnie trwa przenoszenie produkcji do nowego lokalu i rozpoczyna się jego rozbudowa do powierzchni ok. 6000 m2. W najbliższym czasie do nowych pomieszczeń przeniesiony zostanie także magazyn i biura.
Choć w firmie (na dziś dzień) zatrudnionych jest tylko 40 pracowników, skala działalności przedsiębiorstwa robi wrażenie na kontrahentach i postronnych obserwatorach. Firma posiada własne biuro projektowe oraz własną narzędziownię, w której wytwarzane są formy wtryskowe, tłoczniki i inne narzędzia produkcyjne. Między innymi dlatego może bardzo szybko wprowadzać do produkcji nowe referencje rolek.
Szybki rozwój przedsiębiorstwa i jakość jego wyrobów zwraca uwagę kolejnych instytucji. Oprócz wspomnianego certyfikatu DEKRA oraz certyfikatu Nachi Fujikoshi firma otrzymała nagrodę "Złota Siódemka Branży Motoryzacyjnej" w latach 2014 i 2015. Sukcesem trzeba umieć się dzielić, dlatego też Caffaro aktywnie zaangażowało się w sponsoring sportowy. Z oczywistych względów wspiera lokalną drużynę piłkarską – lidera 4. ligi – "Spartę" Kazimierza Wielka. Od zeszłorocznego Rajdu Barbórka jest także jednym ze sponsorów kierowcy rajdowego Jana Chmielewskiego. W tym sezonie rajdowym firma planuje kontynuację współpracy z utalentowanym kierowcą, a na jego samochodzie pojawią się ponownie oznaczenia Caffaro.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Zwykly, 2 września 2020, 20:01 2 0
Polecam te rolki. Jakość bdb a cena niska
Odpowiedz