Trzecia generacja technologii elektrycznego wspomagania kolumny kierowniczej (EPS) firmy TRW debiutuje na rynku europejskim oraz chińskim. Możliwa jest jej instalacja na wyposażeniu samochodów takich marek jak Volkswagen, Audi, Skoda czy Fiat.
Trzecia generacja technologii elektrycznego wspomagania kolumny kierowniczej trafiła do dwóch popularnych płyt podłogowych, dzięki czemu możliwa jest jej instalacja na wyposażeniu następujących samochodów:
- w Europie – VW Polo, Up i e-Up, Audi S1, Skoda Rapid, Rapid Spaceback, Fabia i Citigo oraz FIAT 500L
- w Chinach – GAC FIAT Viaggio.
Szacuje się, że łączna ilość systemów EPS instalowanych rocznie w ww. modelach przekroczy milion egzemplarzy.
Trzecia generacja EPS CD firmy TRW oparta została na modułowej i skalowalnej architekturze, co pozwala na większą swobodę projektowania przestrzeni pod kątem innych zastosowań, jak również przyczynia się do obniżenia kosztów związanych z wymianą części po upływie okresu eksploatacji.
– „Trzecia generacja naszej technologii EPS jest dostosowana do strategii naszych klientów dążących do stosowania coraz większej liczby technologii modułowych na płytach podłogowych pojazdów na całym świecie. Prawdziwa wartość tych produktów leży w ich budowie, która eliminuje konieczność instalacji dodatkowych sterowanych elektronicznie podzespołów oraz możliwości ich montażu bez konieczności wprowadzania wielu zmian w konstrukcji samego pojazdu. Korzyści dla naszych klientów to krótszy czas wprowadzania produktów na rynek i możliwość częstszego ponownego wykorzystania części. Modułowa konstrukcja pomaga nam również w łatwy sposób dostosować ofertę do wielu wymogów regionalnych i potrzeb różnych klientów na całym świecie.” – powiedział Dirk Kesselgruber, wiceprezes działu inżynierii w TRW.
TRW oferuje dwa typy systemu EPS, pokrywając szeroki zakres pojazdów. Oba rozwiązania powodują znaczne zużycie energii jedynie wtedy, gdy potrzebna jest aktywacja wspomagania. Pierwszym z nich jest jednostka napędowa kolumny zamontowana na kolumnie kierownicy wewnątrz przedziału pasażerskiego. Drugie to napęd pasowy, w którym siła wspomagania przekazywana jest na listwę zębatą za pomocą pasa i mechanizmu z nakrętką kulową.
– „Wprowadzając na rynek nowy system wspomagania kolumny kierowniczej EPS, TRW oferuje producentom pojazdów korzyści związane z redukcją kosztów i ochroną środowiska. Technologia ta przyczynia się do oszczędności paliwa na poziomie 0,3-0,4l/100 km, co oznacza redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery o 7-8g/km w porównaniu do tradycyjnych hydraulicznych systemów wspomagania”. – mówi Kesselgruber
Firma TRW rozpoczęła produkcję technologii EPS w 2001 roku i od tego czasu wyprodukowała ponad 26 milionów egzemplarzy systemu dla klientów na całym świecie.
Komentarze