Ścisła współpraca firm Shell i BMW

20 lutego 2015, 10:13

Shell i BMW AG zacieśniają współpracę. Producent olejów został Partnerem Technologicznym podczas tegorocznych wyścigów samochodowych, w których startują auta BMW serii M.

W ramach zawartej umowy BMW rekomenduje paliwa Shell V-Power, a inżynierowie Shell Lubricants wspólnie ze specjalistami BMW Motorsport będą rozwijać technologie, by stworzyć dedykowaną, optymalną mieszankę oleju.

Partnerstwo Technologiczne dotyczy wyścigów Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), TUDOR United SportsCar Championship (USCC) oraz trwającego 24 godziny rajdu po legendarnym torze Nürburgring-Nordschleife (Niemcy), obejmując tym samym wyścigi w Austrii, Kanadzie, Niemczech, Holandii, Rosji oraz Stanach Zjednoczonych. Są to bardzo zróżnicowane wyścigi: od dobrze znanej serii wyścigów DMT samochodów typu sedan, która jest postrzegana jako wyścigi samochodów klasy Gran Turismo (GT) na najwyższym poziomie, po całkowitą nowość, jaką jest seria wyścigów USCC, która odbywa się dopiero po raz drugi i łączy północnoamerykański etos szosowych rajdów samochodowych z wyścigiem wytrzymałościowym. Należy także pamiętać o 24-godzinnym morderczym dla auta i silnika wyścigu po Nürburgring.

Z początkiem 2015 roku Shell został wyłącznym dostawcą olejów silnikowych dla BMW AG na rynku posprzedażowym dla następujących marek: BMW, BMW i, BMW M, MINI oraz BMW Motorrad. Najwyższej jakości oleje silnikowe Shell – marki Helix Ultra i Pennzoil Platinum – będą oferowane klientom Grupy BMW w ponad 140 krajach, m. in. w Chinach, Niemczech, Rosji, RPA, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i USA.

Biorąc pod uwagę fakt, że nowe zasady pozwalają każdemu producentowi wykorzystać jedynie dziewięć silników w ciągu całego sezonu 2015, olej silnikowy odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu trwałości silnika modelu M4 DTM marki BMW. Podczas testów wykonywanych przed rozpoczęciem sezonu firma BMW Motorsport mogła już zaobserwować wydajniejszą pracę i rosnące osiągi silnika, w którym zastosowano olej Shell Helix Ultra w Technologii Shell PurePlus. 

W ramach projektu Shell powoła dedykowany zespół inżynierów, który będzie współpracować ze specjalistami BMW Motorsport. Wykorzystując doświadczenia w sportach motorowych, zespół stworzy mieszankę oleju silnikowego specjalnie dopasowaną do potrzeb modelu BMW M4 DTM. Prace będą trwały przez cały okres testów oraz sezon wyścigowy.

Logotypy marki Shell Helix Ultra oraz Pennzoil Platinum pojawią się na samochodach wyścigowych, kombinezonach kierowców oraz innych materiałach promocyjnych, w tym także na kaskach kierowców oraz na stronie internetowej firmy BMW Motorsport.

Dowiedz się więcej

Shell wyłącznym dostawcą olejów dla samochodów Hyundai
Shell wyłącznym dostawcą olejów dla samochodów Hyundai

Shell po raz kolejny został wyłącznym dostawcą olejów silnikowych do pojazdów Hyundai na rynku posprzedażowym. Oleje silnikowe Shell będą zalecane w autoryzowanych serwisach Hyundai i udostępniane klientom w ponad 70 krajach. Obie firmy współpracują ze sobą już od dziesięciu lat, a nowa umowa została podpisana na kolejne pięć. Zgodnie z podpisaną umową, zalecane będą wszystkie […]

Shell rekomendowanym dostawcą BMW
Shell rekomendowanym dostawcą BMW

Oleje Shell będą od stycznia 2015 roku dostarczane do serwisów BMW w ponad 140 krajach. W ramach współpracy Shell będzie produkował i dostarczał oleje silnikowe pod marką BMW. Produkty są zgodne ze wszystkimi specyfikacjami dotyczącymi silników BMW oraz zostały oparte o Technologię Shell PurePlus. Shell zostanie jedynym rekomendowanym dostawcą olejów silnikowych dla BMW AG na rynku posprzedażnym dla […]

Shell Eco-Marathon Europe 2015 za niespełna miesiąc
Shell Eco-Marathon Europe 2015 za niespełna miesiąc

Cel to przejechać możliwie najdłuższy dystans 1 litrze paliwa lub 1 kWh. Za niespełna miesiąc, 21 maja, rusza w Rotterdamie Shell Eco-Marathon Europe 2015. Wystartuje 200 drużyn, w tym 11 z Polski. Rajd, którego celem jest przejechanie jak najdłuższego dystansu na 1 litrze paliwa lub zużywając 1 kWh energii, organizowany jest przez koncern Shell od 30 […]

Laur Konsumenta dla Shell Helix
Laur Konsumenta dla Shell Helix

Marka i oleje silnikowe Shell Helix otrzymały Laur Konsumenta – Grand Prix 2015 w kategorii oleje silnikowe. To już czwarty tytuł przyznany Shell Helix i Technologii Shell PurePlus w ciągu ostatniego półrocza. Laur Konsumenta to nagroda przyznawana przez klientów, w ogólnopolskim badaniu konsumenckim. O przyznaniu nagrody decydują głosy konsumentów zebrane w sondażu telefonicznym oraz przez […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!