Shell i BMW AG zacieśniają współpracę. Producent olejów został Partnerem Technologicznym podczas tegorocznych wyścigów samochodowych, w których startują auta BMW serii M.
W ramach zawartej umowy BMW rekomenduje paliwa Shell V-Power, a inżynierowie Shell Lubricants wspólnie ze specjalistami BMW Motorsport będą rozwijać technologie, by stworzyć dedykowaną, optymalną mieszankę oleju.
Partnerstwo Technologiczne dotyczy wyścigów Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), TUDOR United SportsCar Championship (USCC) oraz trwającego 24 godziny rajdu po legendarnym torze Nürburgring-Nordschleife (Niemcy), obejmując tym samym wyścigi w Austrii, Kanadzie, Niemczech, Holandii, Rosji oraz Stanach Zjednoczonych. Są to bardzo zróżnicowane wyścigi: od dobrze znanej serii wyścigów DMT samochodów typu sedan, która jest postrzegana jako wyścigi samochodów klasy Gran Turismo (GT) na najwyższym poziomie, po całkowitą nowość, jaką jest seria wyścigów USCC, która odbywa się dopiero po raz drugi i łączy północnoamerykański etos szosowych rajdów samochodowych z wyścigiem wytrzymałościowym. Należy także pamiętać o 24-godzinnym morderczym dla auta i silnika wyścigu po Nürburgring.
Z początkiem 2015 roku Shell został wyłącznym dostawcą olejów silnikowych dla BMW AG na rynku posprzedażowym dla następujących marek: BMW, BMW i, BMW M, MINI oraz BMW Motorrad. Najwyższej jakości oleje silnikowe Shell – marki Helix Ultra i Pennzoil Platinum – będą oferowane klientom Grupy BMW w ponad 140 krajach, m. in. w Chinach, Niemczech, Rosji, RPA, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i USA.
Biorąc pod uwagę fakt, że nowe zasady pozwalają każdemu producentowi wykorzystać jedynie dziewięć silników w ciągu całego sezonu 2015, olej silnikowy odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu trwałości silnika modelu M4 DTM marki BMW. Podczas testów wykonywanych przed rozpoczęciem sezonu firma BMW Motorsport mogła już zaobserwować wydajniejszą pracę i rosnące osiągi silnika, w którym zastosowano olej Shell Helix Ultra w Technologii Shell PurePlus.
W ramach projektu Shell powoła dedykowany zespół inżynierów, który będzie współpracować ze specjalistami BMW Motorsport. Wykorzystując doświadczenia w sportach motorowych, zespół stworzy mieszankę oleju silnikowego specjalnie dopasowaną do potrzeb modelu BMW M4 DTM. Prace będą trwały przez cały okres testów oraz sezon wyścigowy.
Logotypy marki Shell Helix Ultra oraz Pennzoil Platinum pojawią się na samochodach wyścigowych, kombinezonach kierowców oraz innych materiałach promocyjnych, w tym także na kaskach kierowców oraz na stronie internetowej firmy BMW Motorsport.
Komentarze