Firma Continental właśnie zaprezentowała nową oponę zimową do samochodów o wysokich osiągach i SUV-ów – WinterContact TS 850 P. Trafi ona do sprzedaży już tej jesieni. Oprócz nowego wzoru bieżnika, opona przynosi jeszcze jedną nowość – zmianę w nazewnictwie opon tej marki.
Nowa opona zastąpi ContiWinterContact TS 830 P i ContiCrossContact Winter. Jej asymetryczny wzór bieżnika sprawdza się zarówno na suchych, jak i zaśnieżonych nawierzchniach.
– „Dobrze wykorzystaliśmy czas jaki minął od ostatniej premiery opony zimowej Continental. Continental WinterContact TS 850 P to opona bez kompromisów. Zapewnia nie tylko wyższy poziom bezpieczeństwa, ale sprawia też, że jazda samochodem jest znacznie bardziej komfortowa, bez względu na rodzaj nawierzchni” – powiedział Andrzej Mazur, Menedżer marki Continental.
Przyczepność na śniegu
Największy wpływ na bezpieczeństwo jazdy po drogach pokrytych śniegiem ma bark wewnętrzny opony. Dlatego WinterContact TS 850 P charakteryzuje się większymi kątami pochylenia i większym zagęszczeniem lameli w porównaniu do swojej poprzedniczki – ContiWinterContact TS 830 P. Na powierzchni bieżnika nowej opony znajduje się również większa liczba bloków, co przełożyło się na znaczące zwiększenie liczby krawędzi poprzecznych. Lamele w środkowej części bieżnika oraz na wewnętrznej części opony wypełniają się większą ilością śniegu, przez co zwiększa się tarcie i poprawia przyczepność.
Krótsza droga hamowania
W nowej oponie Continental środkowa część powierzchni styku opony z nawierzchnią charakteryzuje się przerywaną strukturą, zapobiegającą przechylaniu się bloków. Dzięki temu duże siły powstające przy hamowaniu na mokrej lub suchej nawierzchni mogą być zniwelowane. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów elastyczne bloki zwiększają powierzchnię styku opony z nawierzchnią, dając rezerwę przyczepności w takich sytuacjach. Niezależnie od wilgotności nawierzchni, drogę hamowania udaje się skrócić nawet o pięć procent.
Nowa konstrukcja barku
Aby poprawić parametry na suchej nawierzchni, konstrukcja barku zewnętrznego nowej Continental WinterContact TS 850 P została rozwinięta. Lamele bloków zewnętrznej części opony są zaprojektowane w taki sposób, aby zwiększać ich sztywność bloków. Jednocześnie lamele i bloki znajdujące się na wewnętrznej stronie opony i w środkowej części bieżnika dodatkowo zwiększają przyczepność. Zastosowano też krótszą ścianę boczną opony, która dostosowuje się do działania sił poprzecznych.
Dla SUV-ów
Opony Continental WinterContact TS 850 P SUV mają większe bloki, dzięki czemu podczas jazdy na szutrze nie zagarniają kamieni. Konstrukcja korpusu jest przystosowana do masy cięższych samochodów SUV i skuteczniejszego przenoszenia większych sił pojawiających się podczas hamowania, pokonywania zakrętów, czy przyspieszania.
80 rozmiarów
Opona Continental WinterContact TS 850 P i jej „większa siostra” – Continental WinterContact TS 850 P SUV, będą w nadchodzącym sezonie zimowym stopniowo zastępowały opony ContiWinterContact TS 830 P i ContiCrossContact Winter. Opony z bieżnikiem Continental WinterContact TS 850 P będą dostępne w 80 wersjach dostosowanych do felg o rozmiarach od 16 do 20 cali oraz w szerokościach od 205 do 275 milimetrów o indeksie prędkości aż 270 km/h.
Nowe nazwy opon
Wraz z pojawieniem się na rynku opon Continental WinterContact TS 850 P, zmieni się nazewnictwo letnich i zimowych opon samochodowych Continental. W przyszłości wszystkie nowe produkty będą pozbawione przedrostka „Conti”. Nowe nazwy są częścią procesu ujednolicania nomenklatury produktów firmy.
Komentarze