Nowść Bridgestone na śnieg: Blizzak LM001

30 września 2014, 9:47

Bridgestone Blizzak LM001 to najnowsza pozycja w gamie opon zimowych, sprawdzająca się w warunkach pogodowych panujących w Europie Środkowej i Wschodniej.

Model charakteryzuje się oryginalnym wzorem bieżnika z szerokimi rowkami odpływowymi – horn lugs. Rozszerzają się one w kierunku barku bieżnika, co umożliwia między innymi skuteczniejsze usuwanie wody i błota pośniegowego, a w konsekwencji zwiększa przyczepność do jezdni i poprawia parametry hamowania. Kierunkowy wzór dużych rowków poprawia właściwości trakcyjne opony na zaśnieżonej nawierzchni.

Innowacyjny wzór lameli 3D, które występują w tym modelu, ma korzystny wpływ na przyczepność i właściwości jezdne. Lamele zapewniają „efekt krawędzi” na śliskiej nawierzchni, co znacznie poprawia trakcję prowadzonego auta – zaokrąglone krawędzie zmniejszają zawirowania wody (która pojawia się przy ostrych krawędziach), co poprawia jej przepływ.

Model LM001 został także objęty programem redukcji wagi, dzięki zastosowaniu nowych materiałów konstrukcyjnych opony te są dużo lżejsze od poprzedników, co ogranicza zużycie paliwa i zmniejsza emisję CO2 do atmosfery. LM001 jest też cichszy od poprzednika.

Model Blizzak LM001 jest dostępny na rynku od września 2014 r. w 7 rozmiarach (o średnicy 14 lub 16 cali). Począwszy od roku 2015, gama rozmiarów zostanie rozszerzona do 54 modeli o średnicy od 14 do 20 cali.

Dowiedz się więcej

Bridgestone przedstawia pierwsze opony wykonane w całości  z naturalnej gumy z gwajuli
Bridgestone przedstawia pierwsze opony wykonane w całości z naturalnej gumy z gwajuli

Opracowane przez japoński koncern opony stanowią kolejny krok na drodze do nowego zdefiniowania roli gwajuli w przemyśle oponiarskim. Bridgestone Corporation ogłosił, że prace nad oponami pasażerskimi wykonanymi w 100 procentach z naturalnej gumy pozyskanej z gwajuli* zostały zakończone sukcesem. Większość głównych komponentów opon wykonanych z naturalnej gumy, w tym bieżnik, ściana boczna oraz wypełniacz stopki, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!