Firma Hipol w najbliższym czasie skupi się na rozwoju sieci partnerskiej Japan Experts oraz marki własnej Dokuji. Na 7 pytań na temat planów dystrybutora odpowiedział Marcin Cybulak – Dyrektor Zarządzający Hipol Sp. z o.o.
Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to…
Naszym celem na 2014 jest niezmiennie rozwój własnej marki Premium – Dokuji, poprzez uruchamianie co raz to nowych linii produktowych oraz poszerzanie oferty już istniejących. Drugim z kolei priorytetem jest dla nas wsparcie w terenie Partnerów handlowych (sieć Japan Experts).
Produktem (marką/grupą produktów), który będziemy szczególnie promować w najbliższych miesiącach jest…
Oczywiście Dokuji: w ostatnim czasie uruchomiliśmy wiele wysokiej jakości linii produktowych takich jak filtry, amortyzatory czy alternatory i rozruszniki – teraz pracujemy nad promocją tego asortymentu i rozwojem sprzedaży. Silną stroną Hipol zawsze były i są również części silnikowe. Oprócz tradycyjnej dla nas oferty części silnikowych do aut japońskich i koreańskich mocno rozwinęliśmy w ostatnim czasie ofertę do topowych aut europejskich. Z drugiej strony uderzamy z tzw. silnikówką również w niszowe tematy takie jak wózki widłowe, czy maszyny robocze (Yanmar, Komatsu, Kubota, Perkins itp.). Całość tworzy unikalną ofertę, którą na aftermarkecie może pochwalić się tylko Hipol. Przede wszystkim to identyfikuje nas oraz Japan Experts na rynku – nie tylko w Polsce.
Tym, co wyróżnia naszą ofertę na rynku jest…
Jakość marki własnej. Mamy świadomość tego że Dokuji jest najdroższą marką własną na rynku, ale postawiliśmy na sprawdzonych dostawców, którzy gwarantują przede wszystkim jakość. Cena oczywiście też jest ważna, lecz kiedy zestawimy Dokuji z markowymi produktami Premium, okazuje się że nie dość, że Dokuji jest w tej cenie sprzedawalna, to gwarantuje naszym klientom przyzwoite marże.
Największą szansę na poprawę wyników sprzedaży upatrujemy w…
Konsekwentnie realizowanej polityce handlowej, którą nakreśliliśmy na najbliższe lata.
W przypadku produktów z naszej oferty, cena jest…
Nie zawsze najważniejsza.
Za największe zagrożenie dla naszej pozycji rynkowej uważamy…
Nie sądzę, że wydarzy się coś znaczącego co mogło by zmienić naszą pozycję na rynku. Oczywiście mam świadomość miejsca, w którym się znajdujemy. Dla osiągnięcia naszych celów wystarczy, że będziemy odpowiednio reagować na posunięcia konkurencji i wspierać partnerów handlowych, którzy będą tego potrzebować.
Polski rynek części zamiennych w najbliższych latach będzie…
Ciężko powiedzieć coś więcej na temat zbliżających się lat, poza znanymi prognozami, które notabene nie zawsze okazują się zbieżne z rzeczywistością. Pokazuje to bieżący rok, który jest zupełnie nieprzewidywalny. Rynkowi trzeba się bacznie przyglądać i odpowiednio szybko reagować.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 19 sierpnia 2014, 18:03 0 0
Brawo , brawo :)
tylko że te brendy nie są dostępne tak jak twierdzi Pan Dyrektor :) nie raz chciałem kupić elementy zawieszenia do japońca ale nic z tego . Dostawa i są ale chwilke potem znowu pustki .
Przy okazji Pan Dyrektor zapomnieł o takich konkurentach jak Saga , GeParts itd .
Pozdrawiam
Odpowiedz
Anonim, 19 sierpnia 2014, 23:23 0 0
No nikt nie ma wszystkiego.....
Nie zapomnieli o konkurencji ale brawo za to, że nie "spuszczają gaci" i nie psują rynku...oby więcej takich firm a czas pokaże czyja polityka jest właściwa.....
Odpowiedz
Anonim, 20 sierpnia 2014, 10:03 0 -2
Jak zwykle bajki, Hipol z tego słynie.
Odpowiedz
Anonim, 20 sierpnia 2014, 10:29 1 0
Ja znam tą firmę raczej z dobrej strony. Mają swoje mankamenty, ale ogólnie bardzo pozytywnie. Widać, że o wielu rzeczach pomyśleli i mają lepiej zorganizowane od konkurencji, vide drzewko w terminalu. Bez dotykania telefonu sprzedałem dziesiątki części silnikowych i wózkowych zamówionych u nich.
Odpowiedz
Anonim, 20 sierpnia 2014, 21:58 0 0
Hipol to był dobry w silnikówce dobre 10 lat temu, kiedy było tam kilku fajnych gości znających się na rzeczy. A cwaniaków, którzy przychodzą z Dokuj, czy Japanlainami i innymi Gepartsami i zaczynają rozmowę od marki premium grzecznie odprowadzam do drzwi.
Odpowiedz
Anonim, 20 sierpnia 2014, 22:52 0 0
Panie Marcinie - juz chwile jestem w branzy i uwazam ze obecny okres jest najgorszy w Hipolu jesli chodzi o ZATOWAROWANIE. Ciekawe linie produktowe, fajna oferta tylko na półce brak.... Z olejami bardzo fajnie , sprzedajecie niszowe, dobre oleje w przyzwoitej cenie ale do "kitajca" bida.... . Silnikowka lezy (CER przygniotl oferte , i nie tylko oni) Cargo - ok tylko ze na polce nie ma topowych referencji regulatora szczotkotrzymacza itp, bez sensu oferowac koncowke drazka do civica ktora Hipol ma w kilku liniach a ktora konkurencja ma w kilkunastu liniach w dostepnosci po klika szt. w kazdej chwili. Zmierzam do tego ze oferta jest przyzwoita (katalog pamieta Gierka ale nalezy go traktowac raczej jako cennik) tylko dostepnosc bidna... nie ma czym handlowac...
Wracajac do Panskiej wypowiedzi - cel ok, linia dokuji ok, wizje Hipolu ok - ale na pytanie nr 6 odpowiedz powinna byc, braki w towarze
pozdrawiam
Odpowiedz
Anonim, 21 sierpnia 2014, 12:54 0 0
Hajs pochłaniają "Dyrektorzy" za jakże "unikalne" planowanie to i na towar nie ma, stąd braki :-)
Odpowiedz
Anonim, 21 sierpnia 2014, 13:03 0 0
Jak to mówią, tonący brzytwy się chwyta, mr. szczypiorek. Dlatego takie rozbicie asortymentu. Po co komu akumulatory dokuji, środki kosmetyczne itd. - to jest praktycznie na każdym rogu i w dużo lepszej ofercie. Kiedyś próbowali wchodzić np w Master-Sport, i jak to się skończyło - każdy wie. Promowali takie marki jak Blueprint, Ashika itd. i co z tego wyszło - konkurencja ma dużo lepszą ofertę i spija śmietankę. Łapią się wszystkiego zamiast się skupić tylko na rynku azjatyckim i być w tym THE BEST. Dlatego takie braki, które z drugiej strony łatają podkupując części w innych hurtowniach. Nic dziwnego że cena wtedy jest duża. Konkurencja już dawno ich przegoniła. A jakość - można porównać do zużytego mopa.
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2014, 12:11 0 -1
Ta to już nie ten Hipol, żadnej porządnej marki w ofercie, kiedyś Nipartsa można było u nich dobrze kupić. Jak mam kupić coś zapakowanego w pudełko z napisem Dokuj to wolę dopłacić i kupić coś porządnego. Dokuj to się najwyżej mogą dokuć.
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2014, 20:35 1 0
jak to na motofocusie konkurencje boli to cuda wypisuje :)
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2014, 21:52 1 0
Typowe Polskie ględzenie i pierd... wierszy pomimo iż dziś jeszcze nie pierwszy.
Współpracuję z wszystkimi importerami części do aut azjatyckich i nikt z nich nie posiada super oferty jeśli chodzi o asortyment i dostępność. Ale jedynie Hipol pilnuje cen i nikt w tej sieci nie spuszcza gaci tak jak dystrybutorzy m.in Oyodo.
Dla mnie jak na dzień dzisiejszy Hipol to jedyna firma na której towarze można zarobić. A Wy koledzy sprzedawajcie sobie inne brendy, tylko proponuję liczyć marżę, a nie robić, robić i jeszcze raz robić ... obrót na marży 5%. Róbta tak dalej !!!
Odpowiedz
Anonim, 23 sierpnia 2014, 12:01 0 0
Ale nie o to chodzi zeby jezdzic po hipolu. Pisalem ze oferta ok, cena ok tylko nie ma czym handlowac... Brak na polce nie jest problemem od dzisiaj /jesli chodzi o hipol/. Wlasnie szukam piasty/lozyska przod navara i brak' zero... czesc dostepna u roznych mniejszych i wiekszych dostawcow po 1szt. Takie wlasnie strzaly powinien miec hipol. To juz nie chodzi o cene tylko o dostepnosc. Podstawowy rozrusznik hitachi do mitsu i na polce brak bendiksa i szczotek
Odpowiedz
Anonim, 23 sierpnia 2014, 14:16 0 0
Konkurencji nic nie boli bo Hipol to już nie jest dla wiekszoci konkurencja. A ludziska piszą to co jest w realu, a jak ktoś uważ to za szczekanie i wszystko jest cacy to dużo zdrowia dla firmy.
Odpowiedz