Opatentowana przez Sogefi technologia produkcji sprężyn zwojowych została opracowana we współpracy z firmą Audi i zostanie wprowadzona na rynek przed końcem bieżącego roku. Audi będzie pierwszym na świecie producentem samochodów, który zastosuje tę technologię w produkcji seryjnej.
Zastosowanie nowych sprężyn z tworzywa GFRP nie ma żadnego wpływu na architekturę układu zawieszenia w samochodach osobowych i pojazdach użytkowych, a jednocześnie umożliwia zmniejszenie wagi każdego pojazdu o 4-6 kg (w zależności od sprężyn i typu pojazdu) oraz znaczne ograniczenie masy nieresorowanej. Korzyści z tego rozwiązania to bardziej precyzyjne prowadzenie pojazdu, mniejsze zużycie paliwa, a co za tym idzie redukcja emisji CO2, obniżenie poziomu hałasu i drgań (NVH) oraz pełna ochrona przed korozją.
– „Wprowadzenie opatentowanych sprężyn z tworzywa GFRP jest pionierskim przedsięwzięciem, które umacnia pozycję Grupy Sogefi jako innowacyjnego partnera producentów OEM.” – powiedział Andrea Taschini, Dyrektor Sogefi Aftermarket – „W perspektywie średnio- i długoterminowej także rynek części zamiennych odniesie korzyści z ciągłego napływu innowacyjnych produktów będącego wynikiem skoncentrowania działalności na badaniach i rozwoju.” – dodał.
Współpraca z firmą Audi w zakresie najnowszego rozwiązania wskazuje na rosnące znaczenie firmy Sogefi dla sektora motoryzacyjnego, a w szczególności niemieckich producentów samochodów. Wiele spośród najpopularniejszych samochodów zeszłego roku, w tym BMW 1 i 3, VW Polo, VW Tiguan, Opel Corsa i Astra, zawierało produkowane przez Sogefi części na pierwszy montaż.
Komentarze