Mechaniczna pompa próżniowa EVOII jest teraz lżejsza i bardziej wydajna niż inne niż podobne jej produkty. Dzięki temu dorównuje droższym pompom elektrycznym. Koszt wyprodukowania udoskonalonej pompy Bosch jest nawet do 75% niższy niż w przypadku porównywalnej elektrycznej pompy próżniowej.
Pompa próżniowa Boscha do nowoczesnych silników
Nowa generacja produktów ma być idealnym rozwiązaniem dla nowoczesnych silników benzynowych i Diesla. Zastosowanie mechanicznej pompy napędzanej od silnika pozwala zachować emisję CO2 poniżej 0,4 grama na kilometr, utrzymując się na podobnym poziomie jak przy zastosowaniu konkurencyjnych pomp elektrycznych. Nowa pompa wyróżnia się wytrzymałością i jest instalowana w komorze silnika, przez co jej praca nie jest słyszalna dla kierowcy.
Bosch gruntownie zmodyfikował konstrukcję pompy, która dotychczas została wyprodukowana w 45 milionach egzemplarzy. Nowa generacja jest o 300 gramów lżejsza od innych pomp mechanicznych oraz nawet o ponad kilogram lżejsza od elektrycznych pomp próżniowych. Największy wpływ na wagę ma wirnik wykonany z tworzywa termoplastycznego. Jego łopatki wytwarzają odpowiednie podciśnienie, ale sam wirnik waży niewiele.
Zasada działania mechanicznej pompy próżniowej w silnikach Diesla pozostaje niezmieniona od wielu lat. Dodatkowo, od kilku lat obserwujemy wzrost popytu na podciśnienie także w nowoczesnych silnikach benzynowych. Powodem jest upowszechnianie się układów wtrysku bezpośredniego benzyny, które w połączeniu z downsizingiem pozwalają zaoszczędzić do 15% paliwa. Już w 2013 roku ok. 40% wszystkich nowych samochodów w Europie stanowiły wersje wyposażone w układy bezpośredniego wtrysku benzyny. Nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają dodatkowej pompy, ponieważ przepustnica nie może już sterować podciśnieniem.
– „Poddaliśmy nasz sprawdzony produkt weryfikacji i udoskonaliliśmy go w każdym calu. Finalny produkt został zaprojektowany w taki sposób, że oprócz odpowiedniego podciśnienia osiąga także najniższą na rynku moc tarcia. Tak efektywna konstrukcja obudowy i obracających się elementów jest wynikiem wielu symulacji i obliczeń. Dzięki modyfikacji kilku parametrów można stworzyć optymalne rozwiązanie dla każdego silnika." – powiedział Alessandro Fauda, kierownik ds. rozwoju mechanicznej pompy próżniowej.
Komentarze