Drobny pył jest szczególnie szkodliwy dla zdrowia. Błony śluzowe nosa i gardła oraz włoski nosa tylko do pewnego stopnia mogą zapobiec przed przeniknięciem cząstek mniejszych niż 2,5 mikrometra do płuc. Te drobne cząstki wprowadzone są w głębsze drogi oddechowe na wdechu i nie są wyrzucone na wydechu. W trakcie jazdy przedostaje się pył, który pochodzi głównie z sadzy, spalin diesla, nawierzchni i zanieczyszczeń z zużycia klocków hamulcowych i opon oraz cząstek biologicznych. Filtry kabinowe micronAir zapewniają niezawodną ochronę kierowców i pasażerów.
Ryzyko dla zdrowia
Wdychany drobny pył w trakcie jazdy jest szczególnie szkodliwy dla zdrowia, gdyż może wywołać stany zapalne w płucach, a także transportuje substancje toksyczne. Sadza jest przyczyną chorób dróg oddechowych, układu sercowo-naczyniowego oraz astmy. Uważa się ją również za jeden z głównych czynników rakotwórczych.
Efekt tunelu – szczególne zagrożenie kierowcy
Stężenie szkodliwych substancji jest sześciokrotnie większe we wnętrzu jadącego pojazdu niż poza nim, ponieważ powietrze do samochodu jest wsysane zza poprzedzającymi pojazdami. Kierowcy i pasażerowie są zatem w znacznie większym stopniu wyeksponowani na działanie w znacznie wyższym stężeniu gazów spalinowych niż piesi. Z tego powodu filtry kabinowe, które chronią pasażerów pojazdu ze zwiększonego stężenia pyłu są bardzo ważnymi elementami ochrony zdrowia.
Kichanie przy 80 km/h = 25 m jazdy bez koncentracji
Kichanie, łzawienie oczu i inne objawy prowadzą do deficytów koncentracji, zwiększają ryzyko wypadku dla kierowców, jak i innych osób na drodze. Podczas ataku kichania lub kaszlu kierowca jedzie na oślep przez około 25 metrów podczas jazdy z prędkością 80 km/godz. Technologia microfibry filtrów kabinowych micronAir zapewnia niezawodną ochronę dla kierowcy i pasażerów.
Rutynowa wymiana filtra jest niezbędna
Filtr kabinowy zapewnia pełną ochronę tylko wtedy, gdy wymienia jest dokonywana regularnie. Związki motorowe i stowarzyszenia alergików w wielu krajach Europy zalecają wymianę filtra powietrza kabinowego raz w roku lub co 10 000 km. Powodem jest to, że filtr musi filtrować od 10 do 150 litrów powietrza wlotowego w każdej sekundzie. Cząstki, które się osadzają na włóknach filtrujących zmniejszają przepustowość powietrza doprowadzając do zmniejszenia ilości tlenu w kabinie oraz dławienia układu wentylacji. W związku z tym, dobrze funkcjonujący filtr jest również niezbędny dla trwałości układu ogrzewania, wentylacji i systemu klimatyzacji.
micronAir – numer jeden wśród filtrów kabinowych, zapewniający ochronę przed drobnymi pyłami i roztoczami
Prawie wszystkie samochody w Niemczech są wyposażone w filtr powietrza kabiny. Plusem dla ponad 60% marek pojazdów jest to, że są one standardowo wyposażone w filtry micronAir, zapewniając większy komfort i ochronę zdrowia ludzkiego. Istnieją dwa warianty produktów. Dzięki wysokiej wydajności warstwy microfibry, filtr cząstek micronAir zapewnia ochronę przed pyłkami roślinnymi, kurzem drogowym, pyłem z hamulców cząstek sadzy, bakterii i pyłów przemysłowych. Filtr Combi micronAir ma dodatkową warstwę z węglem aktywnym, który adsorbuje szkodliwe gazów spalinowych, takich jak ozon i benzen, oraz nieprzyjemne zapachy.
Komentarze