,,Oszczędności klientów sięgają 35-40% dotychczasowych kosztów” – wywiad z Adamem Kapek z firmy Moto Flota

14 maja 2014, 10:49

Moto Flota jest częścią spółki Moto-Profil. Oferuje przedsiębiorcom pomoc w zarządzaniu flotą samochodową. Firma wyróżnia się na tle konkurencji między innymi proponując redukcję kosztów, którą gwarantuje korzystanie z sieci warsztatów niezależnych. Na nasze pytania odpowiedział Adam Kapek, Prezes Zarządu Moto Floty.

Co wyróżnia ofertę Moto Floty na tle konkurencji?

Adam Kapek Moto FlotaInnowacyjność, bezpieczeństwo, redukcja kosztów i wygoda. To nie tylko nasze slogany reklamowe. Są to wartości, które przyświecają nam na każdym z etapów działania. To pytanie sam często zadaję klientom, którzy korzystali z usług konkurencji wcześniej, a aktualnie są klientami Moto Floty. Odpowiadają wtedy, że innowacyjny system w połączeniu z profesjonalnymi pracownikami i dobre serwisy to  największa przewaga konkurencyjna. Cieszę się z tego faktu, niemniej wiem, że stale musimy trzymać rękę na pulsie. Usługi mają taką specyfikę, że każdy dzień, każde zlecenie z tysięcy wykonywanych jest ważne i może zdecydować o kolejnych sukcesach lub porażkach.

Jaki jest najsilniejszy punkt Waszej firmy?

Ludzie, czyli nasz zespół. Jesteśmy spółką usługową, więc całość sukcesu opiera się o ludzi. Od doradcy klienta, który odpowiednio wdroży firmę do obsługi – wyjaśni firmie jak działamy, przez konsultanta Flotowego Centrum Operacyjnego, który umawia użytkownika do serwisu, do pracowników serwisu, którzy odpowiednio przyjmą użytkownika w serwisie i wykonają skuteczną naprawę. Oczywiście bez wsparcia silnego partnera, jakim jest firma Moto-Profil wraz z siecią Partnerów Handlowych, sukces Moto Floty nie byłby możliwy.

Ile realnie może zaoszczędzić firma, decydując się na usługi sieci warsztatów niezależnych, a nie autoryzowanych?

Oszczędności klientów sięgają 35-40% dotychczasowych kosztów. Wynikają naturalnie z niższej stawki roboczogodziny oraz z niższych cen części – tzw. zamienników. Całe szczęście w dzisiejszych czasach już nie musimy przekonywać do tego, że zamiennik nie jest gorszy od oryginału – fleet managorowie mają w tym aspekcie doskonałą wiedzę. To na czym zyskują nasi klienci, a nie jest to już takie oczywiste, to kontrola, jaką dają zarówno nowoczesne systemy jak i doświadczony zespół pracowników.

Co stanie się jeśli w pojeździe Waszego klienta odmówi posłuszeństwa część, która jest objęta ważną gwarancją producenta samochodu?

Samochód kierowany jest do Autoryzowanej Stacji Obsługi na naprawę gwarancyjną. ASO ma obowiązek wykonania naprawy gwarancyjnej. Z tego, co wiem nawet w zachodniej Europie, gdzie absolutnie nikt nie dyskutuje już z tym, że przegląd wykonuje serwis niezależny, naprawy gwarancyjne wykonują nadal stacje autoryzowane. Tylko w Polsce, w mojej ocenie, jesteśmy jeszcze o krok wstecz – producenci nieraz rzucają jeszcze kłody pod nogi, szczególnie mniejszym flotom korzystającym z GVO. Klienci objęci opieką Moto Floty do przeglądów stosowanych w nieautoryzwanych warsztatach zawsze mają dobierane części zgodne z dyrektywą GVO, oleje zgodne z normą, więc nie mają problemów z egzekwowaniem swoich praw.  Często stosujemy też w obsłudze bezpieczny mix serwisowy, który polega na tym, że przeglądy na etapie, gdy pojazd jest na gwarancji, wykonujemy w ASO. Niemniej jest to kwestia indywidualna i jest to temat do odrębnej rozmowy.

Jeden z samochodów w naszej flocie odmawia posłuszeństwa w trasie. Zgłaszamy awarię telefonicznie do Moto Floty. Co dzieje się dalej?

Jeżeli samochód jest mobilny, skierowany zostaje do najbliższego serwisu. Jeśli nie, Moto Flota zapewnia holownik, który dowiezie samochód do serwisu. Za zgodą fleet managera użytkownik dostaje samochód zastępczy, a serwis dokonuje diagnozy. Wycena generowana jest przez pracowników Moto Floty. Wszystkie części potrzebne do naprawy dobierane są przez konsultantów Flotowego Centrum Operacyjnego, każdy klient ma możliwość dookreślenia poziomu cenowego i jakościowego części na jakich pracuje. Również u nas dobierane są czasookresy danych czynności. Wszystko to powoduje, że naprawa tego samego pojazdu kosztuje tyle samo w Szczecinie, Poznaniu, Katowicach czy innych miastach.

Czy sieć obejmuje zasięgiem całą Polskę? Ile jest obecnie jej punktów?

Tak. Sieć serwisów to pochodna „ścieżek” naszych klientów. Nie tworzymy marketingowej, wirtualnej sieci 300-400 serwisów. Pracujemy dzień do dnia z siecią 120 dobrych warsztatów, które dzięki dużej ilości zleceń lojalnie stosują przyjęte i spisane w umowie procedury. Zatrudniamy osobę, która stale jest w kontakcie z serwisami, wdraża do obsługi, szkoli, a czasami kontroluje.

Jaka jest recepta na długowieczność floty?

Wiemy, że modny downsizing silników nie wpływa pozytywnie na ich żywotność. Dlatego, kluczowym staje się dbałość o terminowe wykonywanie przeglądów i kontrole płynów eksploatacyjnych w trakcie użytkowania. Moto Flota wspiera swoich klientów w tej dbałości. Proszę sobie wyobrazić jakie będą konsekwencje, gdy zabraknie oleju w silniku samochodzu śpieszącego za planami sprzedażowymi przedstawiciela handlowego firmy z branży FMCG. Będzie trzeba ponieść koszt wymiany silnika. Klienci, którzy oddają flotę w darmowe zarządzanie Moto Floty unikają tego typu przypadków. To Moto Flota pilnuje kolejnych interwałów przeglądów okresowych, terminów badań technicznych itd.

W jaki sposób wspieracie klientów w zarządzaniu flotą?

Dajemy pełną koordynację czynności związanych opieką nad flotą. Dobrym przykładem jest Moto Flota Manager. To darmowa aplikacja, do której dostaje dostęp każdy aktywny klient. Aplikacja ma bardzo szerokie możliwości. Zgłaszanie zleceń, przegląd historii pojazdów, porównywanie kosztów na pojazdach, analiza spalania, generowanie raportów spalania. Stworzona została w taki sposób, że działa na każdym urządzeniu mobilnym.

Czy oferta Moto Floty mieści się w ramach standardowej obsługi klienta czy może oferujecie usługi dodatkowe?

Z jednej strony można powiedzieć, że oferta jest nieograniczona, ponieważ organizujemy klientom szkolenia, zapewniamy wysokiej klasy car-audio itp. Niemniej głównym produktem jest zarządzanie serwisem floty. To jest to, w czym jesteśmy najlepsi. Moto Flota miała lata, w których poszerzała liczbę produktów o ubezpieczenia i inne. Wiemy, że broker zaoferuje lepsze ubezpieczenie niż my, ale trudno będzie zaoferować lepsze usługi serwisowe i części niż te oferowane przez nas. Cieszy nas, że doceniają to decydenci w przeróżnych firmach, posiadających floty od kilku samochodów do kilku tysięcy pojazdów, jak również rynek CFM, który również zainteresowany jest optymalizacją kosztów napraw wynajmowanych do firm pojazdów.

Co jest najtrudniejsze w przekonaniu firmy do skorzystania z usług Moto Floty?

Paradoksalnie najtrudniejsze jest wyjaśnienie faktu, że nie pobieramy opłaty za nasze usługi, a dodatkowo dają one optymalizację dotychczasowych kosztów. Powodem tego jest fakt, że naszym głównym celem jest  wygenerowanie ruchu na rynku aftermarket,  a nie zarobek wprost na zarządzaniu flotą.

Dowiedz się więcej

Jubileuszowa konferencja – wywiad z Leszkiem Turkiem, Prezesem Zarządu PISKP
Jubileuszowa konferencja – wywiad z Leszkiem Turkiem, Prezesem Zarządu PISKP

Już za tydzień rozpocznie się jubileuszowa, X konferencja szkoleniowa ,,Stacje Kontroli Pojazdów – 2014″. Z tej okazji zadaliśmy kilka pytań Leszkowi Turkowi, Prezesowi Zarządu Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Przed nami jubileuszowa, X konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2014”. Czy będzie pod jakimś względem wyjątkowa? dr inż. Leszek Turek: Mamy nadzieję, że uczestnicy naszej konferencji […]

Rozwiązania ekologiczne w warsztacie samochodowym – wywiad
Rozwiązania ekologiczne w warsztacie samochodowym – wywiad

Uniwersytet w Radomiu, otwiera nowy kierunek studiów podyplomowych z zakresu „Ekologii w Warsztacie Samochodowym”, kierowany do profesjonalistów z branży motoryzacyjnej. O inicjatywie rozmawialiśmy z drem inż. Sławomirem Olszowskim, opiekunem merytorycznym studiów oraz Dyrektorem Danish Technological Institute Polska – Michałem Karlikowskim. Ekologia wkracza dziś we wszystkie dziedziny życia, także do motoryzacji. Czy wprowadzenie kierunku studiów na […]

Targi ProfiAuto Show dla profesjonalistów i pasjonatów – wywiad z Prezesem Profi Partners
Targi ProfiAuto Show dla profesjonalistów i pasjonatów – wywiad z Prezesem Profi Partners

Tegoroczne targi ProfiAuto Show odbędą się na początku czerwca. Będzie to już jedenasta edycja imprezy. O tym co ciekawego przygotowali organizatorzy, opowiedział nam Olgierd Langer – Prezes firmy Profi Partners. Czym tegoroczna edycja targów wyróżni się na tle tych z poprzednich lat? Olgierd Langer: Na pewno większą ilością wystawców, zwłaszcza w grupie wystawców o charakterze […]

Kto zostanie Ekspertem Flotowym?
Kto zostanie Ekspertem Flotowym?

Już wkrótce półfinał konkursu Ekspert Flotowy. Do końca lipca fleet managerowie będą zmagać się z rozwiązywaniem testów online, które sprawdzają ich wiedzę. Do rozwiązania uczestnicy mają 6 testów, a w nich wszystkich muszą udzielić odpowiedzi na 145 pytań. W trakcie trwania projektu fleet managerowie mieli okazję wziąć udział w 3 merytorycznych szkoleniach. Dla uczestników były […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

ddds, 27 maja 2019, 14:31 0 0

sdewewew

Odpowiedz