Dzięki audytowi wewnętrznemu można dowiedzieć się, jak więcej zarabiać na oferowaniu klientom dokładnie tego, czego potrzebują. Oferować właściwe usługi w odpowiednim momencie i w odpowiedni sposób. Inter Cars SA postanowił zachęcić wszystkie serwisy do przeprowadzania audytu w swoich warsztatach.
Jak więcej zarabiać w warsztatach?
Audyt to systematyczna i niezależna ocena danej organizacji, projektu lub produktu. Przedmiot audytu jest badany listą kontrolną, przepisami prawa, normami, standardami lub przepisami wewnętrznymi danej organizacji. Celem audytu jest określenie poziomu zgodności z normą audytową oraz wskazanie możliwych niezgodności, stanowiących prawne, finansowe lub inne ryzyko dla przedmiotu badania.
Dzięki audytowi można:
- zidentyfikować słabe strony obsługi klienta,
- wskazać obszary wymagające poprawy,
- zweryfikować kompetencje i umiejętności pracowników,
- skutecznie dopasować potrzeby szkoleniowe,
- utrzymać dotychczasowych klientów, zmniejszyć migrację klientów do konkurencji,
- zwiększyć satysfakcję klienta,
- zwiększyć sprzedaż,
- stworzyć przewagę konkurencyjną
- poznać prawdziwy wizerunek firmy w oczach klienta i poprawić wizerunek firmy,
Audyt wewnętrzny nie jest koncepcją nową, jednak wciąż w polskich przedsiębiorstwach niedocenianą. W tej chwili w największych organizacjach funkcja audytu wewnętrznego jest standardem.
– „Jeden z klientów Inter Cars SA pod naszym okiem i współpracującej z nami firmy, przeszedł proces audytów w swoich warsztatach. Jako właściciel przedsiębiorstwa i osoba zarządzająca auto serwisem pozytywnie oceniam sposób przeprowadzenia audytu" – powiedział Arkadiusz Marczuk z Perfect Service. – „Współpraca z doświadczonym audytorem pozwala z innej perspektywy spojrzeć na sposób funkcjonowania własnej firmy. Korzystając ze spostrzeżeń takiej osoby, możemy wprowadzić rozwiązania sprawdzone w innych serwisach. W natłoku codziennych zadań często pomijamy pewne sprawy, uznając je za mało istotne. Te na pozór drobne niedociągnięcia mogą mieć decydujący wpływ na decyzje podejmowane przez klienta. Zalecenia zawarte w raporcie z audytu były dostosowane do realnych możliwości i potrzeb naszej firmy. Byłem zaskoczony, jak wiele pozytywnych zmian udało się wprowadzić w krótkim czasie przy niewielkich nakładach finansowych. Dodatkowo zalecenia otrzymane od specjalisty z firmy zewnętrznej mocno dyscyplinują personel. Udało nam się poprawić jakość obsługi i lepiej dostosować ofertę usług do potrzeb naszych klientów. Jestem przekonany, że wpłynie to na większą satysfakcję klientów i poprawi wyniki firmy" – podsumowuje pan Arkadiusz Marczuk.
Pytania dotyczące audytu należy kierować na adres: Marta.Ciesielska@intercars.eu
Komentarze