W sezonie 2014 BMW M235i Racing będzie rywalizować na torach wyłącznie na oponach Dunlop. Model oparty na M235i Coupe jest napędzany przez sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik o mocy 333 KM.
Obie firmy – BMW i Dunlop – odnosiły razem wiele sukcesów na torach. Ostatnie wspólne zwycięstwa to 24-godzinny wyścig Nürburgring w 2010 roku oraz wspólne mistrzostwo w kategorii producentów i zespołów w Amerykańskiej Serii Le Mans 2010 i 2011. Firmy ściśle współpracują również nad oponami na pierwsze wyposażenie dla samochodów drogowych BMW.
Nowy samochód będzie miał własne mistrzostwa – Puchar BMW M235i Racing, który odbędzie się w ramach VLN Endurance Championship 2014. Wszystkie wyścigi będą rozgrywane na słynnym Nürburgring Nordschleife – najdłuższym i najbardziej wymagającym europejskim torze wyścigowym. Dunlop dostarczy opony 265/660 R18 do wszystkich pojazdów startujących w Pucharze.
– „Oponę Dunlop Motorsport 265/660 R18 wybrano ze względu na jej wysoką przyczepność, niezmienność parametrów i doskonałe właściwości prowadzenia w szerokim zakresie temperatur spodziewanych w sezonie wyścigowym. BMW Motorsport chciało mieć pewność, że nawet początkujący kierowcy wyścigowi będą mogli poczuć się pewnie w tym samochodzie, szczególnie na Zielonym Piekle, przy zmiennej pogodzie” – powiedział Alexander Kühn, menedżer Dunlop Motorsport w Niemczech.
Oprócz opon typu slick, przeznaczonych do jazdy na suchej nawierzchni w niemieckim regionie Eifel, Dunlop oferować będzie również opony do jazdy podczas deszczu.
Puchar BMW M235i Racing w ramach VLN
W VLN Endurance Championship na Nürburgringu w 2014 roku weźmie udział 15 samochodów z Pucharu BMW M235i Racing Cup. Puchar BMW M235i Racing rozgrywany jest wyłącznie na oponach wyścigowych Dunlop. Oprócz opon, Dunlop zapewni pomoc techniczną i serwis ogumienia wszystkim startującym zespołom.
Komentarze