Michelin opracował nowe opony do Porsche 919 Hybrid, które będzie startowało w wyścigu Le Mans 24. Zgodnie z nowymi regulacjami dla samochodów klasy LMP1 Michelin przygotował opony w rozmiarze 31/71-18, które będą wykorzystywane zarówno na przedniej jak i tylnej osi.
Opony są o 15 proc. (czyli o 5-6 centymetrów) węższe niż w poprzednie. Zmniejszenie szerokości opon wpłynęło również na zredukowanie masy kompletu 4 opon o 8 kilogramów, co wpłynęło na zmniejszenie oporu aerodynamicznego i masy całego samochodu. Zmniejszenie rozmiaru opon nie wpłynęło na ich osiągi czy wytrzymałość.
Osiągi i efektywność samochodów klasy LMP1 startujących w wyścigach długodystansowych zależy między innymi od masy pojazdów i ich aerodynamiki, które w znacznym stopniu zależą od opon. Dzięki odpowiedniej współpracy z zawieszeniem opony są w stanie zapewnić pojazdom wysokie osiągi, nawet w zakrętach w których przeciążenia przekraczają 3G.
Komentarze