Brembo stworzyło nowe hamulce tarczowe lżejsze o 10-15% od standardowych produktów. Projekt jest owocem współpracy z firmą Daimler AG. Zaletą lekkich tarcz ma być przyczynianie się do redukcji zużycia paliwa i przez to, zmniejszanie wpływu na środowisko.
Innowacyjne tarcze Brembo do nowych modeli Mercedes – Benz
Brembo we współpracy z Daimlerem opracowało całkowicie nową technologię produkcji tarcz hamulcowych. Partnerski projekt pozwala na wprowadzenie na rynek produktu o absolutnie nowatorskiej charakterystyce. Nowe tarcze powstają z dwóch różnych materiałów: żeliwa i stali. Dzwon nowej tarczy jest wykonany ze stali i ma grubość tylko 2,5 mm, podczas gdy dzwony tradycyjnie wykonane z żeliwa mają grubość 7,9 – 9 mm. W efekcie nowe tarcze są o 10-15% procent lżejsze od tradycyjnych.
Kluczowe znaczenie dla nowej technologii miało zaprojektowanie przez Brembo uzębienia na dzwonie tarczy. Inspiracją dla włoskich inżynierów była technologia kół zębatych, którą stosuje się w mechanizmach zegarków szwajcarskich. Ten szczególny kształt dzwonu pozwala również przekroczyć wysokie granice podczas prób wytrzymałościowych wymaganych przez Daimlera.
Inżynierowie Brembo zawsze poszukują nowych rozwiązań technologicznych, które szanują środowisko i pozwalają spełnić coraz bardziej rygorystyczne wymagania rynku. Koncepcja nowych lekkich tarcz hamulcowych to ważny krok w ciągłym procesie poszukiwania sposobów na redukcję masy samochodu. Przyczynia się to do zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym redukcji negatywnego wpływu na środowisko naturalne – priorytetu w projektowaniu współczesnych samochodów.
Nowe, lekkie hamulce tarczowe to pierwszy produkt Brembo wytwarzany jednocześnie na całym świecie – w zakładach Brembo w Europie, w Chinach i w Ameryce. Taka światowa skala produkcji jest możliwa dzięki właściwościom stali wymaganej do stworzenia dzwonu tarczy, która zawsze ma taką samą charakterystykę. Dla Brembo nowy projekt to początek przyszłych innowacji w zakresie stosowanych materiałów – stali w połączeniu z żeliwem w produktach skierowanych do kolejnych modeli Mercedes – Benz.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Dsro, 8 stycznia 2023, 18:59 0 -1
Można dokupić sam środek?
Odpowiedz