System niezależnego elektrycznego ogrzewania postojowego WarmUp norweskiej firmy DEFA zasilany napięciem sieciowym 230 V jest alternatywą dla drogich ogrzewaczy spalinowych. Dodatkowe urządzenie grzewcze utrzymuje silnik w temperaturze gotowości do pracy.
Zaledwie kilka sezonów zimowych wystarczyło, żeby niezależne elektryczne ogrzewanie postojowe norweskiej firmy DEFA znalazło w naszym kraju duże grono zwolenników. Dzięki niezawodności, funkcjonalności oraz przystępnej cenie jest to produkt bardzo często wybierany jako alternatywa dla drogich ogrzewań paliwowych.
Modułowa budowa pozwala dopasować system do indywidualnych potrzeb klienta, który ma do wyboru trzy rozwiązania, tzw. pakiety:
- Pakiet I – zawiera ogrzewacz silnika wraz z zestawem przyłączeniowym i elementami montażowymi. Jest to pakiet podstawowy, który jednak umożliwia rozruch silnika nawet w skrajnie niskich temperaturach. Dodatkową korzyścią jest fakt, że zaraz po uruchomieniu auta z nawiewów zaczyna się wydobywać ciepłe powietrze.
- Pakiet II – jest rozszerzony o ogrzewacz wnętrza. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto nie tylko zapali nawet w najmroźniejsze dni, ale także nagrzane zostanie wnętrze, a szyby nie będą wymagały uciążliwego skrobania.
- Pakiet III – najbardziej zaawansowany zestaw jest praktycznie całkowicie bezobsługowy. Posiada dodatkowo ładowarkę akumulatora, czujnik temperatury zewnętrznej oraz programator sterujący lub dla bardziej wymagających pilot zdalnego sterowania. Użytkownik w przypadku tego zestawu musi jedynie wprowadzić godzinę, na którą chce mieć auto przygotowane do jazdy. System DEFA WarmUp włączy się samoczynnie (odpowiednio wcześnie w zależności od temperatury zewnętrznej), żeby ogrzać silnik i wnętrze na wyznaczoną godzinę. Ładowarka akumulatora, w którą wyposażony jest ten pakiet, zaczyna pracę natychmiast po podłączeniu zasilania zewnętrznego 230 V – nawet wtedy, gdy podgrzewanie silnika i przedziału kierowcy jest wyłączone. Po całkowitym naładowaniu akumulatora ładowarka przechodzi w tryb podtrzymania, zabezpieczając akumulatory przed przeładowaniem. W celu ochrony akumulatora przed uszkodzeniem, napięcie ładowania korygowane jest w zależności od temperatury otoczenia.
Komentarze