Dział Webasto specjalizujący się w rozwiązaniach dla kabrioletów, zaprojektował system dachowy do nowego Jaguara F-TYPE. Auto jest dostępne na rynku od maja 2013 roku.
Nowy Jaguar F-TYPE
W latach siedemdziesiątych Jaguar E-TYPE stał się legendąswoich czasów. Po ponad czterdziestu latach Jaguar zdecydował się na wprowadzenie jego następcy – modelu F-TYPE. To pod wieloma względami pierwszy od 50 lat prawdziwie sportowy model Jaguara. Dwumiejscowy roadster jest eleganckim autem o niepowtarzalnym wyglądzie i wysokich osiągach. Webasto-Edscha, dział Webasto specjalizujący się w rozwiązaniach dla kabrioletów, zaprojektował system dachowy do nowego Jaguara F-TYPE.
Samochód potrzebuje tylko 12 sekund, by otworzyć miękki dach. Dach otwiera się i zamyka w pełni automatycznie, również podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h. Przełącznik jest wbudowany w oparcie pod ramieniem i może być w wygodny sposób obsługiwany zarówno przez kierowcę, jak i przez pasażera. Po otwarciu, dach składa się w kształt litery Z, w dogodnym miejscu za siedzeniami. W momencie złożenia dachu, jego przednia część spoczywanagórze jakpokrywa, co oznacza, że dodatkowaosłonaniejestwymagana. Niezależnie od otwarcia dachu, ten dwuosobowy samochód zachowuje całkiem sporą, jak na coupe, pojemność bagażnika rzędu 196 litrów.
Układ kinematyczny dachu wykorzystuje napęd elektryczny. Dedykowany sterownik opracowany został przez Webasto-Edscha. System ten redukuje głośność pracy do minimum. Ponadto pomaga utrzymać niską wagę systemu dachowego, a zatem przyczynia się do lekkiej konstrukcji całego pojazdu. Osłona akustyczna, do wyprodukowania której została wykorzystana specjalna tkanina i dodatkowa warstwa izolacyjna, zapewnia idealną akustykę wnętrza w pozycji zamkniętej, niwelując szum wiatru nawet podczas osiągania wysokiej prędkości.
System dachowy do modelu kabrioletu Jaguar F-TYPE został zaprojektowany w głównej siedzibie Webasto-Edscha w Hengersberg, Dolna Bawaria i jest montowany w Coventry w Wielkiej Brytanii.
Komentarze