Podczas targów IAA 2013, firma Continental prezentuje technologie, które wkrótce będą towarzyszyć kierowcom na co dzień – Surround View, 48 Volt Eco Drive oraz wyświetlacze na szybach.
– „Zero wypadków, śladowe zużycie paliwa i całkowicie bezstresowe prowadzenie pojazdu, to już nie fantazje, lecz cele, znajdujące się w zasięgu ręki. Z technicznego punktu widzenia, większość niezbędnych rozwiązań już istnieje. Obecnie, głównym wyzwaniem jest poprawa wzajemnej współpracy poszczególnych technologii.” – mówi dr Elmar Degenhart, prezes firmy Continental.
Surround View
Istotnym krokiem na drodze ku w pełni bezwypadkowej jeździe jest pozbawione „kątów martwych” wykrywanie zagrożeń w całym otoczeniu pojazdu. Strefa monitorowana przez system Surround View ma kąt 360 stopni. Surround View składa się z czterech kamer, które nie tylko pozwalają pojazdowi rozpoznać przeszkody i pieszych, ale również identyfikować potencjalnie niebezpieczne sytuacje i ostrzegać przed nimi kierowcę. Rozwój tej technologii ma kluczowe znaczenie dla przyszłości systemów automatycznego prowadzenia.
48 Volt Eco Drive
Rozwiązanie Continental stanowi skuteczną alternatywę dla stosowanych obecnie napędów hybrydowych: popularnego 12-woltowego systemu typu start/stop i zaawansowanych hybryd wysokiego napięcia. System 48 Volt Eco Drive jest łatwy do zamontowania i umożliwia większą niż w przypadku masowo produkowanych dziś hybryd, oszczędność paliwa – nawet do 13 proc. Pierwsze egzemplarze modułu 48 Volt Eco Drive już zostały zamówione przez klientów i wejdą do seryjnej produkcji w 2016 roku.
Wyświetlacze na szybach
Ze względu na ciągły przyrost ilości danych dostarczanych prowadzącym pojazdy, wyświetlacze prezentujące dane na wysokości oczu kierowcy są istotnym elementem interfejsu użytkownika. Continental postanowił połączyć znane dziś rozwiązanie z technologią mikrolusterek, pozwalającą wyświetlać większe i bardziej złożone obrazy. Dzięki temu, dane będą przedstawiane w pełnej gamie kolorów i w odpowiednim pod względem funkcjonalności rozmiarze. W przyszłości, tego rodzaju wyświetlacze zostaną zintegrowane z technologią „augmented reality” (AR), co pozwoli prezentować najważniejsze informacje w miejscu, na które akurat spoglądać będzie kierowca.
Komentarze