Podczas targów we Frankfurcie firma TRW zaprezentuje technologie stanowiące pierwszy krok w stronę jazdy półautonomicznej. Będą to zaawansowane technologicznie aktywne, pasywne i zintegrowane systemy bezpieczeństwa.
TRW na Internationale Automobil-Ausstellung
Na tegorocznych międzynarodowych targach motoryzacyjnych IAA, TRW zaprezentuje wśród całej gamy rozwiązań technologicznych, układy wspomagania kierowcy, takie jak opracowana przez TRW najnowszej generacji kamera wideo S-CAM 3 oraz radar AC1000. Prezentowane będą także inteligentne jednostki sterujące, takie jak TRW Safety Domain ECU (SDE), która może łączyć liczne funkcje kontroli podwozia i wspierania kierowcy, siłowniki, obejmujące zintegrowane systemy kontroli hamowania oraz elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, a także adaptacyjne systemy bezpieczeństwa oraz rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pasażerów na tylnym siedzeniu.
TRW zaprezentuje kilka nowych technologii poprawiających bezpieczeństwo:
- Kamerę wideo najnowszej generacji S-CAM 3 o sześciokrotnie większej mocy przetwarzania w stosunku do obecnej kamery S-CAM i większej wydajności, wyposażoną w szereg nowych zaawansowanych funkcji.
- Opracowane przez TRW najnowszej generacji radary AC1000, które mogą być stosowane do wykrywania przeszkód z przodu, z tyłu i z boku pojazdu; są w stanie również wykrywać pieszych.
- Najnowszej generacji jednostka sterująca Safety Domain ECU (SDE) gromadzi, przetwarza imponujące ilości danych i na jej podstawie uruchamia zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.
- Technologie bezpieczeństwa biernego dla pasażerów na tylnym siedzeniu.
Peter Lake, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i rozwoju biznesowego w firmie TRW Automotive, powiedział:
– „Branża motoryzacyjna wchodzi w okres wielkich zmian, ponieważ rynek dąży do znaczącego ograniczenia liczby ofiar wypadków drogowych w tym dziesięcioleciu oraz w kolejnych latach. Choć zaawansowane technologie w zakresie bezpieczeństwa są od kilku lat dostępne w samochodach luksusowych, regulacje prawne, ratingi organizacji New Car Assessment Program, zachęty ze strony ubezpieczycieli i oczekiwania konsumentów sprawiają, że rozwiązania te są instalowane w samochodach bardzo różnych segmentów.
Obecne technologie stają się coraz bardziej zaawansowane – już nie tylko ostrzegają kierowców, lecz aktywnie interweniują w sytuacjach krytycznych, pomagając w zapobieganiu wypadkom lub ograniczaniu ich skutków. Opracowaliśmy mapę wdrożenia nowych technologii wspierającą nasze dążenia do osiągnięcia jazdy półautonomicznej: od ostrzeżeń, przez wspomaganie, aż po jazdę z funkcją przypominającą autopilota, z kierowcą stanowiącym część systemu oraz układami, które w określonych warunkach są w stanie przejąć kontrolę nad pojazdem”.
Na wystawie zorganizowanej na wrześniowych targach IAA we Frankfurcie odwiedzający będą mogli z bliska przyjrzeć się rozwiązaniom TRW dzięki zaawansowanym technicznie prezentacjom, demonstracjom i symulacjom. Stanowisko firmy można znaleźć w pawilonie F20 w sali 8.
Komentarze