Firma TRW Automotive Aftermarket wprowadza na rynek europejski nowy typ materiału ciernego klocków hamulcowych. Został on zaprojektowany z myślą o wymaganiach grupy samochodów dostawczych oraz aut z segmentu SUV.
Specjalne klocki hamulcowe do SUVów i dostawczych
Materiał poprawia stabilności i efektywność hamowania pojazdów o największym współczynniku produkcji energii kinetycznej. Wybrana grupa klocków zostanie zastąpiona nowymi referencjami, które zgodnie z polityką TRW, będą pokryte powłoką COTEC – opracowaną przez TRW krzemianową warstwą nakładaną na powierzchnię materiału ciernego, zwiększającą skuteczność hamowania zaraz po wymianie klocków.
Firma TRW opracowała nowy materiał cierny dla samochodów dostawczych i SUV-ów, aby zwiększyć bezpieczeństwo jazdy wśród tej grupy pojazdów. Droga hamowania wydłuża się zależnie od wzrostu prędkości jazdy. Za każdym razem, gdy prędkość jazdy zwiększa się dwukrotnie, odległość potrzebna do zatrzymania pojazdu wzrasta czterokrotnie. W przypadku samochodów SUV i samochodów dostawczych, zjawisko to jest dodatkowo potęgowane przez fakt, że są to pojazdy ciężkie, co powoduje, że znacznie większe siły działają na ich układy hamulcowe.
Szacuje się, ze rynek SUV osiągnie w 2017 roku próg 414 miliardów dolarów, zachowując w ciągu nadchodzących pięciu lat roczną stopę wzrostu na poziomie 5,7 procent. Zastosowanie w SUV-ach i innych pojazdach wydajnych silników w celu zmniejszenia emisji gazów, takich jak tlenek i dwutlenek węgla, wykorzystanie nowych osiągnięć technologicznych i konkurencja w przemyśle spowodują prawdopodobnie dalszy wzrost zużycia paliwa.
Komentarze