Magazyn AutoBild porównał ContiPremiumContact 5 z dziesięcioma chińskimi modelami opon. Droga hamowania na dalekowschodnich oponach okazała się o 24 metry dłuższa.
W lipcowym numerze niemieckiego magazynu AutoBild porównano produkowane w Chinach opony w rozmiarze 205/55 R 16 z Continental ContiPremiumContact 5. Ogumienie z Dalekiego Wschodu wypadło podczas testów znacznie gorzej od europejskiego konkurenta.
– „Zwłaszcza na mokrej nawierzchni niektóre wyniki były zatrważające” – stwierdzili testerzy. Przy prędkości 100 km/h, różnica długości drogi hamowania między oponą firmy Continental a najsłabszym z konkurentów wyniosła 24 metry – „Gdy pojazd na oponach europejskich już się zatrzymał, ten na chińskich miał wciąż 60 km/h do wytracenia” – zauważyli eksperci.
W zakresie aquplaningu chińskie opony również wypadły słabo. Najsłabsza z nich zaczęła się ślizgać na mokrej nawierzchni już przy prędkości 66 km/h. Opony te nie zostały dopuszczone do użytkowania na terenie UE. Dlatego testerzy radzą kierowcom, by zawsze upewniali się, że opony, które kupują mają odpowiednią homologację (oznaczone z boku symbolem np. „e4”).
Dowiedz się więcej
Dunlop to dziś jeden z wiodących producentów opon. Tę markę zna każdy miłośnik motoryzacji, a zwłaszcza motosportu. Nie każdy jednak wie, że pierwsza opona Dunlopa powstała na potrzeby… trójkołowego rowerka. Łukasz Tłuchowski, dyrektor marketingu Grupy Goodyear Polska, mówi: – ,,Już sam początek historii naszej firmy wskazuje na fakt, że Dunlop to nie tylko ogumienie do […]
Volkswagen Passat TDI Clean Diesel na oponach Continental ustanowił Rekord Gunnessa w kategorii ekonomicznego zużycia paliwa. Samochód przejechał 13 tysięcy kilometrów, osiągając średnie spalanie na poziomie 3,01 l/100 km. Volkswagen ustanowił rekord w USA, w kategorii „najniższe zużycie paliwa przez samochód niehybrydowy”. Rekordowy wynik to spalanie na poziomie 3,01 l/100 km. Prowadzony na zmianę przez dwóch kierowców pojazd, […]
Michelin został wyłącznym globalnym dostawcą opon do nowej wersji Porsche Panamera. Dla nowego Porsche Panamera będą dostępne trzy modele opon Michelin w 12 rozmiarach. Homologowane dla Panamery opony to: letnia Pilot Super Sport, zimowa Pilot Alpin 4 oraz Pilot Sport All Season Plus, przeznaczona na rynek amerykański. Michelin Pilot Super Sport Letnia opona sportowa o […]
Zakład produkcyjny Bridgestone Poznań obchodzi w tym roku jubileusz. Od 1998 r. powierzchnia fabryki zwiększyła się ponad sześciokrotnie i wynosi 19 ha, a w zakładzie powstaje obecnie ponad 500 rodzajów opon, które trafiają do 44 krajów na całym świecie. Budowa zakładu w Poznaniu rozpoczęła się w styczniu 1999 r., kilka miesięcy po założeniu spółki. Pierwsza […]
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 8 sierpnia 2013, 11:24 0 0
trudno żeby niemiec chwałil chińskie. mało wiarygodne te opinie gdy pismo z kraju a opiniuje towar z kraju b . no daliby sobie spokój i nie robili żartów
Odpowiedz
Anonim, 8 sierpnia 2013, 11:53 0 0
Czy wiecie, że Continental w pierwszej połowie 2012 otworzył własną fabrykę opon w ...Chinach, a dokładniej w mieście Hefei, we wschodniej części tego pięknego kraju.
Odpowiedz
Anonim, 8 sierpnia 2013, 12:17 0 0
fabryka w Hefei Chiny otwarta przez przedstawicieli Conti. Elmar Degenhart, Nikolai Setzer, Tobias Kerle . W Chinach obecnie Continental zatrudnia 14000 osób, 18 punktów produkcyjnych , 15 punktów sprzedaży na tamtym rynku - to dane z Internetu ogólnie odstępne
Odpowiedz
Anonim, 10 sierpnia 2013, 20:47 0 0
Nie jest problem gdzie jest produkt zrobiony tylko jak i z czego wykonany. Chiny to głównie masówka i tandeta bo skoro jest na to zbyt to czemu mają nie produkować. A winni są producenci bo otwierają fabryki w chinach nie po to by było taniej dla klienta tylko żeby więcej zarobić. W głupiej hurtowni jest narzut średnio 70%, tak tak panowie wiem bo mam znajomego, np. poduszka pod silnik która kosztuje dla klienta 90 zł jest sprzedawana hurtowni przez producenta za 6,80 zł/szt. Przepłacamy za części i za auta też to nie jest tyle warte. Merc S klasa składany w Chinach kosztuje 1/3 ceny tylko że europejczykowi nie wolno sobie tam kupić i sprowadzić.
Odpowiedz