Urządzenie diagnostyczne wyświetla komunikat o przepełnionym lub niedrożnym filtrze FAP. Próba regeneracji filtra nie przynosi jednak żadnych rezultatów. Co może być przyczyną? Przedstawiamy sposób odnalezienia usterki.
Rozwiązanie problemu – porada Texa
Oprogramowanie Texa IDC4 Car Plus podaje bogatą informację, która dodatkowo, dzięki pakietowi Tex@info zawierającemu przydatne narzędzie, jakim jest wyszukiwarka sieciowa wspierana przez Google, może być automatycznie przeglądana. Aby uruchomić wyszukiwarkę wystarczy nacisnąć przycisk „Rozwiązane problemy”:
Wybrany przez mechanika samochód od razu jest zdefiniowany, teraz naciskamy przycisk „Wyszukanie”.
Z listy wybieramy hasło, które odpowiada opisywanemu problemowi:
W omawianym przypadku problem spowodowany jest niewłaściwym ułożeniem przewodów czujnika ciśnienia różnicowego, co powoduje przedostawanie się wody do czujnika, co wpływa na błędne wskazania. Przedstawiony biuletyn obrazuje, w jaki sposób należy przeprowadzić modyfikację mocowania, aby przywrócić właściwe funkcjonowanie czujnika.
W wielu przypadkach właściwa informacja pozwala zaoszczędzić wiele czasu. W każdym dzisiejszym warsztacie znajduje się co najmniej jedno urządzenie diagnostyczne, to dziś już standard. Trzeba jednak pamiętać, że żadne urządzenie nie myśli za użytkownika i nie zastąpi logicznego myślenia. Jeśli dodatkowo mamy możliwość skorzystania z doświadczenia i wiedzy innych, jak to się dzieje w przypadku skorzystania z funkcji "Szukaj od Google" dostępnej w oprogramowaniu TEXA IDC4, mamy zdecydowanie większe szanse na szybkie rozwiązanie problemu niż podczas szukania rozwiązania samemu.
Dziękujemy za podejmowane próby odnalezienia przyczyny usterki. Upominkami od firmy Texa postanowiliśmy nagrodzić użytkownika o loginie: AUTOZIBI. Skontaktujemy się z nim drogą mailową.
Przypominamy, że pod uwagę brane są tylko odpowiedzi zalogowanych użytkowników (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)
Komentarze