Firma TRW Automotive Aftermarket podpisała nowe kontrakty na dostawę swojej innowacyjnej części X-Cap do układów kierowniczych ciężkich samochodów użytkowych (HCV – ang. Heavy Commercial Vehicles). Część ta wchodzi w skład oferty TRW Proequip i dostarczana jest zarówno jako wyposażenie oryginalne, jak i część zamienna. X-Cap to zaprojektowana i wyprodukowana przez TRW końcówka drążka kierowniczego, która jest najmniejszym i najlżejszym elementem tego typu na rynku, dzięki czemu zyskuje uznanie coraz szerszego grona klientów.
TRW podpisało nowe kontrakty z Albion (Leyland Trucks), Daimler Truck, Scania oraz Volvo Truck na dostawę części X-Cap na terenie Europy i Ameryki Południowej od 2013 roku. W następstwie wygranych kontraktów firma poczyniła kolejne inwestycje z myślą o dalszym rozwoju sprzedaży. Pozycja marki TRW Proequip na rynku nieustannie się umacnia – w 2012 roku sprzedaż części do układów kierowniczych i zawieszeń HCV wzrosła o 20 procent w stosunku do roku 2011.
,,Wprowadziliśmy X-Cap na europejski rynek części zamiennych dokładnie trzy lata temu. Końcówkę tą cechują mniejsze rozmiary, większa trwałość i wytrzymałość, a także nowa konstrukcja osłony przeciwpyłowej i mniejszy moment obrotowy, co przekłada się wyraźnie na większy komfort kierowania pojazdem. Dzięki tym cechom końcówka X-Cap znacznie wykracza ponad oczekiwania rynku nastawionego na zmniejszenie wagi części i ograniczenie emisji spalin”, powiedział Dennis Christ, europejski HCV Marketing Manager z TRW Automotive Aftermarket.
Zaprojektowana przez inżynierów TRW końcówka X-Cap jest produkowana w zakładzie produkcyjnym TRW w Krefeld-Gellep, w Niemczech i jest objęta 20-letnim patentem. Oferta firmy zawiera ponad 150 pozycji katalogowych końcówek drążków kierowniczych, wychodząc naprzeciw indywidualnym oczekiwaniom względem sposobu montażu i oddziałujących obciążeń.
,,Posiadamy znaczny udział w rynku OE pod względem drążków kierowniczych wzdłużnych i końcówek drążków, a naszym celem jest rozbudowanie oferty X-Cap do wszystkich drążków kierowniczych dostępnych na rynku”, mówi Christ.
,,W przemyśle samochodów użytkowych mamy do czynienia z potężnymi pojazdami, przeznaczonymi do przewozu olbrzymich ładunków. Ciężar nadwozia pojazdu oraz masa przewożonego ładunku sprawiają, że wszelkie dodatkowe obciążenie wpływa na wzrost energii kinetycznej pojazdu, a zatem może wpływać także na jego pracę. Energia kinetyczna pojazdu powstaje w wyniku połączenia jego masy i prędkości. Każde hamowanie i skręt pojazdu wystawia go na działanie sił kinetycznych i powoduje obciążenie poszczególnych elementów”.
Program części o jakości OE Proequip TRW został zaprezentowany w 2008 roku podczas targów Automechanika we Frankfurcie pod hasłem: ,,Waga ciężka w zakresie bezpieczeństwa”, a portfolio firmy obejmuje obecnie części do układów kierowniczych i zawieszeń, klocki hamulcowe, amortyzatory i przekładnie kierownicze.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź: www.trwaftermarket.com/trwproequip
Komentarze