Wiosną wielu kierowców zleca przegląd swojego samochodu. Fachowcy Denso przypominają, że wśród wykonywanych czynności powinna znaleźć się także wymiana zużytych wycieraczek.
Wymiana wycieraczek częścią wiosennego przeglądu
Na nadmierne zużywanie się wycieraczek zimą wpływ mają niskie temperatury, słońce, lód i śnieg na powierzchni szyb. Stosunkowo łatwo dostrzec objawy zużycia piór: podczas wycierania na szybie pojawiają się wąskie smugi i niewytarte miejsca, wycieraczka hałasuje i podskakuje przy pracy. Zużyta lub źle dobrana wycieraczka często prowadzi też do porysowania szyby.
Mimo widocznych objawów zużycia wycieraczek kierowcy, szukając oszczędności, odkładają wydatek związany z zakupem nowych piór na później – w końcu nawet jeśli wycieraczki źle zbierają wodę i zanieczyszczenia, samochodem wciąż można jeździć. Rzeczywiście, można, ale czy warto wystawiać siebie i pasażerów auta na niepotrzebne ryzyko, gdy wymiana piór to koszt około kilkudziesięciu złotych? To kluczowe pytanie, które pracownicy warsztatów mogą zadać niezdecydowanym klientom.
Zamawiając wycieraczki do swojego warsztatu należy zwrócić uwagę, z jakich materiałów zostały one wyprodukowane. Tanie zamienniki wycieraczek, choć kuszą niską ceną, zużywają się o wiele szybciej, niż obiecuje ich producent. Zamiast zalecanej raz w roku wymiany, kierowców czeka wtedy zakup przynajmniej dwóch kompletów wycieraczek w ciągu dwunastu miesięcy i dodatkowe koszty, a właściciele warsztatów są narażeni na narzekania niezadowolonych klientów.
Denso przeprowadziło próby porównawcze, w których przetestowano wycieraczki tej firmy i konkurencyjne produkty pod względem wykonania i efektywności wycierania. Pod uwagę wzięto trzy parametry: kąt i symetryczność krawędzi wycieraczki w przekroju, jakość powierzchni gumowej krawędzi oraz precyzję, z jaką osadzono pióra wycieraczek w metalowej obudowie. Podczas testów sfotografowano wycieraczki z 80-krotnym przybliżenie. Na uzyskanych zdjęciach (zdjęcie powyżej) widać, że pióra wycieraczek Denso w 95% badanych przypadków zostały wykonane z większą precyzją.
Pióra wycieraczek Denso przeznaczone na rynek wtórny produkowane są z zagęszczonej gumy, która. w zależności od rodzaju wycieraczek. jest dodatkowo pokrywana warstwą grafitu. Program wycieraczek Denso przeznaczony dla klientów rynku wtórnego obejmuje wycieraczki szkieletowe, hybrydowe, płaskie i tylne. Spełniają one te same wymogi, które dotyczą wycieraczek Denso montowanych jako oryginalne wyposażenie w modelach samochodów takich marek, jak Opel, Toyota, Peugeot i Citroen. Największą popularnością cieszą się wycieraczki hybrydowe (zdjęcie). Składają się one z gumowego pióra pokrytego warstwą grafitu oraz rdzenia, dzięki któremu wycieraczka mocno przylega do powierzchni szyby.
Komentarze