Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
26.07 Opel Corsa F to najgorsza generacja popularnego “mieszczucha”? Takie są najczęstsze usterki modelu. 26.07 Nowa grupa produktów w ofercie SKV – Czujniki TPMS 26.07 Finał Wielkiej Wyprawy Maluchów – zbiórka środków trwa 26.07 Sportowe zawieszenie do BMW serii 3 G20 25.07 Nowe lampy warsztatowe popularnej firmy. Naładują się bezprzewodowo.

Citroen

Jakie samochody mechanicy naprawiają najchętniej? Czy często odmawiają naprawy?

Każdy z producentów samochodów wprowadza w swoich pojazdach autorskie rozwiązania, które wyróżniają daną markę lub ich grupę na rynku. Oczywistym jest więc, że wśród oferowanych przez producentów rozwiązań są takie, które naprawia się z łatwością, ale pojawiają się też inne, których nikt nie chce naprawiać. Jak dużo jest marek, których mechanicy wolą nie naprawiać? Jaką […]

Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta.

Płyn katalityczny to specjalny dodatek do samochodów z mokrymi filtrami cząstek stałych FAP (Filtre A Particules), stosowanymi przede wszystkim w samochodach francuskich. W zdecydowanej większości aut uzupełnienie poziomu płynu (najczęściej Eolys albo Infineum) możliwe jest tylko w warsztacie. Tymczasem nie wszyscy mechanicy wiedzą, jak odpowiednio dobrać płyn do konkretnego auta. Dlatego też poprosiliśmy o pomoc […]

Czy przeróbka busa na kampera wymaga modyfikacji zawieszenia? – wywiad z Tomaszem Siemkiem z Bilstein

Podczas pandemii koronawirusa rynek kamperów doświadczył silnego rozkwitu, jako że była to jedna z niewielu dostępnych form podróżowania. Wiele firm wyspecjalizowało się w budowie kamperów na bazie popularnych dostawczaków. Czy pojazdy te poza wyposażeniem kempingowym wymagają modyfikacji zawieszenia?

Problem z instalacją łożyska oporowego sprzęgła ciągnionego w samochodach Citroen/Peugeot? [FILM]

Nierównomiernie zużyty układ wysprzęglania jest powodem problemów z zapięciem łożyska oporowego w sprężynie talerzowej sprzęgła ciągnionego. Film przygotowany przez firmę Schaeffler przedstawia sposób na rozwiązanie tego problemu.

Bezpieczniki samochodowe – historia, zastosowanie, przyszłość

W dzisiejszych samochodach można znaleźć wiele części, które stosowane są w motoryzacji od najdawniejszych czasów. Element, o którym dziś będziemy mówić, wydaje się mało istotny, ale nie da się bez niego ruszać w drogę. W dzisiejszym artykule skupimy się na bezpiecznikach ostrzowych, jak również o przyszłości tego niepozornego urządzenia.

Awarie silnika 1.2 PureTech – co powoduje problemy z tą jednostką?

Silnik 1.2 PureTech koncernu PSA w momencie premiery zapowiadał się bardzo dobrze. W kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 litra, kilkukrotnie zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na silnik roku. Jednostka zebrała bardzo dobre oceny za swoje parametry pracy, oferując wysoki moment już przy niskich obrotach. Z czasem okazało się jednak, że zastosowane w nim rozwiązania […]

Złącza do ładowania samochodów elektrycznych – ich typy i właściwości

Do ładowania samochodów elektrycznych na całym świecie używane są różne typy złączy, w zależności od producenta, regionu i sposobu ładowania. Nie ma jednak standardowej wersji, co jest sporą bolączką zarówno dla użytkowników, jak i sprzedawców. W tym artykule omawiamy najbardziej znane złącza według ich zastosowania i właściwości technicznych.

Samochody, których marek są najprostsze w naprawach? Ankieta.

Mechanicy, pracujący w warsztatach niezależnych przeważnie muszą radzić sobie z naprawami aut niemal wszystkich marek. Bez wątpienia większość z nich ma jednak swoje preferencje i reaguje w taki czy inny sposób na stojące na podjeździe auta marki X czy Y. Które auta sprawiają najmniej problemów pod względem dostępu do podzespołów, jakości śrub, mocowań itp.? Pytamy […]

Uważaj na zawory EGR w silnikach 2.2 TDCI/HDI (Ford Transit, Citroen Jumper, Peugeot Boxer)

Wiele warsztatów sygnalizowało problemy przy wymianie zaworu EGR w silniku 2.2 TDCI/HDI Forda Transita, Citroëna Jumpera i Peugeota Boxera z roczników 2006-2014. Problemy często można przypisać zastosowaniu niewłaściwego zaworu EGR, skorodowanym połączeniom wtykowym lub brakowi aktualizacji sterowania silnika.