Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:30 Automechanika Shanghai 2024: Jak wyglądają chińskie targi? Relacja. 11:57 Dwóch znanych producentów łączy siły. Celem jest wprowadzenie innowacji w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. 10:57 Nowe filmy szkoleniowe na kanale YouTube MotoFocus 09:08 Nawet mały warsztat dorobi 120 tys. zł dzięki drobnej zmianie. Przegląd Rynku Motoryzacyjnego. 10.12 Technologia SX Countertrack® – bezpieczeństwo, komfort i trwałość jak w oryginale!

Citroen

Stellantis wzywa do serwisów 760 tys. aut z silnikiem HDi. Co z autami jeżdżącymi w Polsce?

Ogromna akcja serwisowa grupy Stellantis dotyczy samochodów z silnikiem 1.5 HDi. Miały one wadę konstrukcyjną w układzie rozrządu, która może zostać nieodpłatnie wyeliminowana w serwisach. Problem w tym, że akcja obejmuje na razie rynek francuski. Czy można spodziewać się jej także w Polsce?

Nowy olej od Castrola przeznaczony do samochodów Citroen, Peugeot Opel

Na rynek trafił nowy olej silnikowy dedykowany do samochodów wyposażonych w silniki 1.2 PureTech oraz 1.5 BlueHDi. Nowy środek smarny jest zgodny ze specyfikacjami branżowymi ACEA C5/C6 i API SP.

Koniec PureTecha: Peugeot odcina się od tej nazwy

1 września 2024 Peugeot, Citroen i DS zrezygnowały z używania nazwy PureTech dla swoich silników benzynowych i układów hybrydowych. Czy to odpowiedź na problemy, które silnik miewał w trakcie swojego istnienia?

Jakie samochody mechanicy naprawiają najchętniej? Czy często odmawiają naprawy?

Każdy z producentów samochodów wprowadza w swoich pojazdach autorskie rozwiązania, które wyróżniają daną markę lub ich grupę na rynku. Oczywistym jest więc, że wśród oferowanych przez producentów rozwiązań są takie, które naprawia się z łatwością, ale pojawiają się też inne, których nikt nie chce naprawiać. Jak dużo jest marek, których mechanicy wolą nie naprawiać? Jaką […]

Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta.

Płyn katalityczny to specjalny dodatek do samochodów z mokrymi filtrami cząstek stałych FAP (Filtre A Particules), stosowanymi przede wszystkim w samochodach francuskich. W zdecydowanej większości aut uzupełnienie poziomu płynu (najczęściej Eolys albo Infineum) możliwe jest tylko w warsztacie. Tymczasem nie wszyscy mechanicy wiedzą, jak odpowiednio dobrać płyn do konkretnego auta. Dlatego też poprosiliśmy o pomoc […]

Czy przeróbka busa na kampera wymaga modyfikacji zawieszenia? – wywiad z Tomaszem Siemkiem z Bilstein

Podczas pandemii koronawirusa rynek kamperów doświadczył silnego rozkwitu, jako że była to jedna z niewielu dostępnych form podróżowania. Wiele firm wyspecjalizowało się w budowie kamperów na bazie popularnych dostawczaków. Czy pojazdy te poza wyposażeniem kempingowym wymagają modyfikacji zawieszenia?

Problem z instalacją łożyska oporowego sprzęgła ciągnionego w samochodach Citroen/Peugeot? [FILM]

Nierównomiernie zużyty układ wysprzęglania jest powodem problemów z zapięciem łożyska oporowego w sprężynie talerzowej sprzęgła ciągnionego. Film przygotowany przez firmę Schaeffler przedstawia sposób na rozwiązanie tego problemu.

Bezpieczniki samochodowe – historia, zastosowanie, przyszłość

W dzisiejszych samochodach można znaleźć wiele części, które stosowane są w motoryzacji od najdawniejszych czasów. Element, o którym dziś będziemy mówić, wydaje się mało istotny, ale nie da się bez niego ruszać w drogę. W dzisiejszym artykule skupimy się na bezpiecznikach ostrzowych, jak również o przyszłości tego niepozornego urządzenia.

Awarie silnika 1.2 PureTech – co powoduje problemy z tą jednostką?

Silnik 1.2 PureTech koncernu PSA w momencie premiery zapowiadał się bardzo dobrze. W kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 litra, kilkukrotnie zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na silnik roku. Jednostka zebrała bardzo dobre oceny za swoje parametry pracy, oferując wysoki moment już przy niskich obrotach. Z czasem okazało się jednak, że zastosowane w nim rozwiązania […]