Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:35 Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce – podsumowanie roku [FILM] 02.12 Konkurs Delphi: wyniki 02.12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 02.12 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 02.12 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze.

Prawo i przepisy

Kto ponownie zgarnie 1.000 zł ?!

Niezależny rynek motoryzacyjny faktycznie zagrożony jest brakiem dostępu do danych technicznych służących do naprawy samochodów. Zagrożenie to spowodowane jest faktem, iż Komisja Europejska nie zamierza przedłużać Rozporządzenia GVO, które wygaśnie w 2010 roku. Oznacza to, że przepisy wymagające od producentów pojazdów zapewnienia niezależnym warsztatom ustandaryzowanego dostępu do wszelkiej informacji technicznej związanej z naprawami przestaną obowiązywać. […]

Chaos prawny w motoryzacji

2010 rok to data budząca niepokój u wszystkich uczestników niezależnego rynku motoryzacyjnego. To wtedy wygasa rozporządzenie GVO, umożliwiające niezależnym warsztatom dostęp do informacji technicznych dotyczących napraw samochodów. Co stanie się z rynkiem motoryzacyjnym, prawami konsumentów i bezpieczeństwem wszystkich użytkowników samochodów kiedy przestanie obowiązywać rozporządzenie GVO? Jakie przepisy będą wtedy wiązały rynek motoryzacyjny ? Scenariusz jest […]

Start kampanii „Prawo do naprawy”

24 czerwca 2008r. na zorganizowanym w warsztacie samochodowym w Warszawie śniadaniu prasowym, oficjalnie ruszyła w Polsce europejska kampania „Prawo do naprawy”, wzywająca do trzymania korzystnego dla niezależnego rynku motoryzacyjnego rozporządzenia Komisji Europejskiej GVO. W Polsce kampania prowadzona jest wspólnie przez następujące organizacje: SDCM– Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych FK– Federacja Konsumentów PISKP– Polska Izba Stacji Kontroli […]

SDCM wzywa do utrzymania przepisów GVO po 2010 roku

Komisja Europejska podtrzymała swoją propozycję, by nie przedłużać Rozporządzenia GVO po jego wygaśnięciu w 2010 roku. Jako rozwiązanie Komisja sugeruje, że rozporządzenie (EC) N° 2790/1999 spoza sektora motoryzacyjnego, będzie wystarczające dla motoryzacji wraz z przepisami zawartymi w Traktacie Komisji Europejskiej. Jednakże reprezentanci niezależnego rynku nie mogą zgodzić się ze stanowiskiem Komisji. Stowarzyszenie SDCM utrzymuje, że […]

„Prawo do naprawy” wzywa do utrzymania regulacji GVO

W świetle zbliżającej się publikacji sporządzonej przez Komisję Europejską oceniającej rozporządzenie o tzw. wyłączeniach blokowych w motoryzacji (GVO)(WE) 1400/2002, stowarzyszenia sektora motoryzacyjnego z krajów Unii Europejskiej wraz z konsumentami wezwali Komisję Europejską do ochrony konkurencyjności. Osiągnięcie tego celu jest możliwe przez utrzymanie regulacji dotyczącej dystrybucji nowych samochodów, części zamiennych, narzędzi oraz usług warsztatowych po 2010 […]

Bezpieczne hamowanie

Podróż samochodem nie może być bezpieczna bez sprawnego systemu hamulcowego. Dlatego zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe powinny cechować się bardzo dużą odpornością na pracę w wysokich temperaturach i działanie wody. Przy wyborze szczęk i klocków warto więc zdecydować się na pewnego i sprawdzonego producenta. Jednym z najbardziej niebezpiecznych problemów systemów hamulcowych jest odłączanie się […]

Kierowcy wciąż potrzebują edukacji!

Nieustanna edukacja polskich kierowców oraz podnoszenie ich świadomości co do wpływu stanu technicznego pojazdu na bezpieczeństwo są nadal niezbędne. 9 kwietnia 2008 roku w Warszawie miała miejsce inauguracja trzeciej edycji kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu. Podczas spotkania prasowego organizatorzy kampanii przekazali dziennikarzom wyniki najnowszych badań, dotyczące świadomości i wiedzy polskich kierowców odnośnie wpływu stanu technicznego pojazdu […]

Dlaczego niezależny warsztat może utraci zyski ?

Niezależny rynek motoryzacyjny przeżywa w Polsce dobry okres. Świadczą o tym rosnące obroty dystrybutorów części, a także ruch w warsztatach samochodowych. Nie znaczy to jednak, że wszystkie problemy mamy już za sobą. Wprost przeciwnie – wolna konkurencja jest zagrożona, a niezależne warsztaty narażone są na utratę zysków. Koncerny samochodowe cały czas starają się zmonopolizować rynek […]

Dostęp do informacji technicznych – rozporządzenia Euro 5 i 6

Krótko po zakończeniu prac nad nowymi Rozporządzeniami „Euro 5 oraz 6” i tuż przed przeniesieniem go do jednostki „Badań i rozwoju przestrzennego” dr Reinhard Schulte-Braucks, Szef Zespołu ds. Branży Motoryzacyjnej Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu do 31 grudnia 2007 r., udzielił specjalnego wywiadu dotyczącego wpływu tych Rozporządzeń na niezależny rynek napraw i […]

Elektroniczny czytnik w J.R Motor Services

J.R Motor Services wyłączny dystrybutor firmy Draper wzbogaciła swoją ofertę o elektroniczny czytnik kodów błędów z wtyczką EOBD 2. Urządzenie ma możliwość podłączenia do komputera PC , zasilane jest trzema bateriami typu AA. EOBD jest to skrót od European On-board Diagnostics czyli europejskiego systemu diagnostyki pojazdowej. Czytnik ten jest przeznaczony do współpracy z tym systemem. […]

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.