Prawo i przepisy
Przeciw monopolowi: Komisja Europejska zapewnia niezależnym warsztatom dostęp do informacji związanych z naprawami ze strony producentów pojazdów. Komisja Europejska, przyjęła cztery decyzje, które są prawnie wiążące dla koncernów DaimlerChrysler, Toyota, General Motors oraz Fiat. Mają one na celu konkretne zapewnienie informacji technicznej związanej z naprawami samochodów wszystkim niezależnym warsztatom w UE. Decyzje zostały przyjęte w […]
Nowy system autoryzacji dla aftermaketowych części zamiennych, który został włączony w 2005 roku przez Komisarza Verheugena do przekształconej dyrektywy Vehicle Framework Directive, został ostatecznie przyjęty przez europejskie instytucje. Nowy Artykuł 31 zapewnia, że europejski prawodawca może poddać części kluczowe dla bezpieczeństwa lub środowiska naturalnego nowemu systemowi autoryzacji (testowania). Lista części, standardy testu i procedury testowe […]
Podstawowymi zadaniami oleju silnikowego są: smarowanie wszystkich współpracujących części i elementów funkcjonalnych, odprowadzanie ciepła, ochrona przed korozją i czyszczenie wnętrza silnika spalinowego. Pomijając dolewki olej od wymiany do wymiany pracuje w obiegu zamkniętym. Pompa pobiera go z miski olejowej i tłoczy do układu olejenia silnika, to znaczy do wszystkich miejsc wymagających smarowania, skąd spływa z […]
W ofercie best products dostępne są już linie diagnostyczne Hofmann Snap-On Equipment GmbH Testing Division. Nowa rodzina stanowisk do diagnostyki podwozia uzyskała certyfikaty ITS spełniając wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z 10.02.2006 r. Tym samym urządzenia te mogą być stosowane na Stacjach Kontroli Pojazdów. Certyfikat nr Z/15/026/07 dotyczy urządzenia rolkowego Hofmann BREKON […]
Laboratorium Badań Materiałowych w PIMOT posiadające akredytację PCA Nr AB 082 oferuje: – usługi w zakresie badań wyrobów przemysłu motoryzacyjnego na zgodność z Regulaminami EKG ONZ i Dyrektywami UE dla celów homologacji, która jest obowiązkowa i określona przepisami krajowymi. – dla wyrobów które nie są objęte przepisami homologacyjnymi ani innymi szczegółowymi wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa, stosuje […]
Senat RP poparł zapisy klauzuli napraw zawarte w przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy Prawo Własności Przemysłowej. Nowe przepisy dają konsumentom możliwość wykorzystywania w naprawach pojazdów części nie tylko z logo koncernów samochodowych, ale także bezpośrednio od ich producentów. Koncerny samochodowe produkują zaledwie 20% części, zaś 80% zamawiają u niezależnych producentów, a następnie pakują w pudełka […]
Kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu nieustannie uświadamia znaczenie stanu technicznego pojazdu dla bezpieczeństwa jazdy. 11 czerwca we Wrocławiu w hotelu Polonia odbył się panel dyskusyjny z udziałem dziennikarzy oraz przedstawicieli instytucji związanych z bezpieczeństwem drogowym Dolnego Śląska. Spotkanie zainaugurował Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. Wskazał on na główne założenia i ideę kampanii Akademia Bezpiecznego […]
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w dniu 12.06.2007, ECAR – Europejska Kampania Na Rzecz Swobody Rynku Części Samochodowych i Napraw, wezwała Komisję Prawną Parlamentu Europejskiego oraz Radę Unii Europejskiej aby przyjąć „Klauzulę Napraw”, zaproponowaną przez Komisję Europejską w 2004 r. Klauzula Napraw jest poprawką do dyrektywy dotyczącej ochrony wzorów – 98/71/EC i ma na celu ustanowienie […]
W czwartek 24 maja 2007 roku posłowie przegłosowali poprawki wprowadzające klauzulę napraw do polskiego prawa. Za klauzulą głosowało 340 posłów, przeciwko 51, a 6 posłów wstrzymało się od głosu. Wprowadzenie Klauzuli napraw oznaczać będzie, że 14 milionów kierowców w Polsce nie będzie skazanych na monopol koncernów samochodowych. Poprawki wprowadzające klauzulę napraw do nowelizacji ustawy Prawo […]
Nasz kraj stał się polem walki koncernów samochodowych z niezależnym rynkiem motoryzacyjnym. Dzieje się tak, gdyż Polska posiada aż 27 głosów z 91, które wystarczą aby zablokować liberalizację rynku motoryzacyjnego w Unii Europejskiej. Dlatego też polscy członkowie europejskiej koalicji ECAR działający na rzecz uwolnienia rynku motoryzacyjnego, zwrócili się z prośbą o dopuszczenie do III-go czytania […]