Prawo i przepisy
Sekcja Motoryzacji i Ubezpieczeń Multi-Expert zaprasza 15 i 16 marca 2006 na specjalistyczne szkolenia dla branży motoryzacyjnej z nowych zasad rozliczeń szkód komunikacyjnych z OC wprowadzonych przez PZU S.A. od 1 sierpnia 2005. Nowe zasady zmieniły dotychczasowe warunki prawne likwidacji szkód i sytuację ekonomiczną branży motoryzacyjnej – nie wszystkie serwisy i warsztaty potrafią znaleźć się […]
Spółka Unimetal wprowadziła do swojej oferty przenośny detektor gazu do kontroli szczelności instalacji gazowych. Detektor gazu CGS-20D jest przenośnym przyrządem przeznaczonym do wykrywania ulatniającego się gazu: propanu-butanu i metanu. Przyrząd służy do dokładnej lokalizacji nawet najmniejszych źródeł nieszczelności instalacji gazowej. Przyrząd zalecany szczególnie do sprawdzania szczelności instalacji gazowych propanu-butanu lub metanu: na stacjach Auto-Gaz, Stacjach […]
W styczniu 2006 roku firma Polcar wydała nową płytę CD zawierającą najświeższą ofertę asortymentową. Nowa wersja płyty zawiera – w porównaniu z poprzednią – kilka modyfikacji i udogodnień. W celu ułatwienia klientom dokonywania trafnego wyboru części zmieniono sposób oznaczania jakości części (poniżej w tabeli). Prawie wszystkie części, które prezentowane są na nowej płycie, posiadają precyzyjne […]
W Parlamencie rozpoczęły się prace nad wdrożeniem do polskiego prawa Klauzuli Napraw. Na ostatnim posiedzeniu sejmowej Komisji Gospodarki dyskutowane były najnowsze dyrektywy europejskie – wśród nich Klauzula Napraw, dotycząca uwolnienia rynku zewnętrznych zamiennych części samochodowych. Większość członków Komisji w trakcie dyskusji opowiedziała się za rozwiązaniami wynikającymi z wprowadzenia przepisów Klauzuli Napraw. Podkreślali m.in. istotę problemu, […]
OcenaPrzełom roku zawsze skłania każdego z nas do podsumowania i refleksji. Bogatsi o doświadczenia minionego roku, planujemy przyszłość i wierzymy, że nadchodzący rok będzie lepszy i efektywniejszy, zastanawiamy się co będzie w najbliższej i dalszej przyszłości. Rynek motoryzacyjny w Polsce, a konkretnie rynek części zamiennych, jak szacuje wielu analityków i ekspertów oceniany jest na wartość […]
11 i 12 stycznia 2006 (środa, czwartek) kontynuowana będzie akcja szkoleniowa dla branży motoryzacyjnej na temat nowego systemu rozliczeń szkód komunikacyjnych z OC, jaki został wprowadzony w 2005 przez PZU S.A. Akcja ma na celu profesjonalne przygotowanie pracowników sektora motoryzacyjnego do nowej, sytuacji – gdy z jednej strony nastąpiło znaczące obniżenie przeciętnej wartości wypłacanego odszkodowania […]
Z apelem do rządu o uwolnienie rynku widocznych części samochodowych, a tym samym przełamanie w tej dziedzinie monopolu koncernów, wystąpiła Koalicja na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych. – Brak takich rozwiązań spowoduje wzrost cen części zamiennych – przekonywali na czwartkowej konferencji prasowej członkowie Koalicji – Proponujemy rozwiązania korzystne dla czternastu milionów użytkowników aut w […]
Firma Wimad Sp.j. informuje, że 9 września 2005 sprzedawane przez firmę urządzenia Saxon uzyskały certyfikaty Transportowego Dozoru Technicznego. Są to następujące urządzenia: – urządzenie rolkowe do kontroli działania hamulców pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t (w tym motocykli) Saxon BPS 2000 – certyfikat nr 6 99 002 2005. – urządzenie do kontroli skuteczności tłumienia […]
21 i 22 listopada 2005 w Warszawie, a 28 i 29 listopada w Katowicach rozpocznie się zostanie ogólnopolska akcja szkoleniowa dla branży motoryzacyjnej na temat nowego systemu rozliczeń szkód komunikacyjnych, jaki został ostatnio wprowadzony przez największą polską firmę ubezpieczeniową. Akcja ma na celu przygotowanie pracowników sektora motoryzacyjnego odpowiedzialnych za rozliczenia napraw z ubezpieczycielami do nowej […]
Polska Izba Motoryzacji zaprasza na dwudniowe warsztaty w zakresie Obsługi Likwidacji Szkód Komunikacyjnych. Termin szkolenia: 14-15 Listopad 2005 Liczba uczestników: max 20 Koszt szkolenia: 1100 złSzkolenie prowadzi: p. A. Makowski – specjalista do spraw ubezpieczeń komunikacyjnych Program szkolenia: 1. Przygotowanie merytoryczne pracownika serwisu mające na celu odpowiednie ukierunkowanie działań Klienta w kontaktach z zakładem ubezpieczeń […]